Avaluació per nivells de l’impacte de l’estratègia curricular d’aprenentatge servei a la Universitat Nacional Oberta i a Distància de Colòmbia

Main Article Content

Nidia Milena Moreno López
Andrea Isabel Barrera Siabato
Bryan Albus Beltrán
Lida Maritza Suarez Suarez

L'avaluació de l'impacte en els programes de formació s'erigeix com un element essencial en la gestió pública i desencadena millores internes i externes en les accions educatives de l'organització. El seu enfocament en el perfeccionament continu pretén mesurar com el programa ha atès les necessitats d'estudiants, egressats, la universitat i la comunitat en general. Aquesta anàlisi se centra en l'estratègia curricular d’aprenentatge servei, el Sistema de Servei Social Unadista (SISSU) de la UNAD. Adoptant un disseny de recerca mixt, es va fer avaluació quantitativa amb escales tipus Likert i avaluació qualitativa mitjançant entrevistes i grups focals. L'anàlisi es va desenvolupar amb una matriu fenomenològica i anàlisis descriptives semàntiques, donant com a resultats propostes innovadores per a àrees clau com anàlisi crítica, pertinència, interacció social i gestió i prospectiva organitzacionals. S'incorpora un enfocament transformador considerant elements com la transferència, el resultats observables i el Retorn sobre la Inversió (ROI). El SISSU, com a dispositiu organitzacional, impulsa l'e-comunitat, promovent la participació social solidària per enfortir la gestió del coneixement i el lideratge transformador.

Paraules clau
estratègia curricular, impacte, aprenentatge servei, solidaritat, lideratge transformador

Article Details

Com citar
Moreno López, Nidia Milena et al. “Avaluació per nivells de l’impacte de l’estratègia curricular d’aprenentatge servei a la Universitat Nacional Oberta i a Distància de Colòmbia”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 17, doi:10.1344/RIDAS2024.17.3.