Xarxes d’aprenentatge servei. Concepcions, habilitats i condicions d’un moviment glocal transformador
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les Xarxes d'Aprenentatge i Servei (RAyS) es basen en ecosistemes d'enllaços fraterns que permeten ampliar la mirada cap a un horitzó vinculat a fer i fer créixer amb altres. Busquen situar l'aprenentatge servei als seus països, ampliar la massa crítica interessada en la temàtica, incrementar la formació d'educadors i incidir en la política pública. Aquest article descriu com liderar i gestionar RAyS i quines percepcions tenen actors rellevants globalment sobre l'estat de situació i els desafiaments del treball en xarxa. Això es basa en dos Mapetjos Globals sobre AyS com a font d'informació, rellevats mitjançant qüestionaris i entrevistes a més de 1300 actors a nivell local, regional i mundial. Les RAyS sostenen una trama complexa d’actors que traccionen col·laborativament i en la diversitat. Són estratègies d'acció i també una manera de ser, fer i estar al món. Són comunitats que aprenen de manera col·laborativa i una manera de generar entramats de capital social que ofereixen contenció, suport i potencial de creixement.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Luz M. Avruj, Andrés Peregalli, Candelaria Ferrara, 2024
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María Rosa 1970 Tapia Brao, Andrés Peregalli, Aprender, servir y ser solidarios en tiempos de pandemias , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 10 (2020)
- Andrés Peregalli, Laura Gherlone, Introducció , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 12 (2021)