L'impacte de l'aprenentatge servei en el professorat universitari. Una part d'una revisió sistemàtica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article presenta els resultats d'una revisió sistemàtica centrada en l'impacte de l'aprenentatge servei (ApS) en el professorat, com a part d'una investigació doctoral més àmplia que actualment està en curs. La revisió, centrada en els anys 2011-2021, inclou 60 estudis que analitzen tant professors en actiu com futurs docents, i observa un desequilibri significatiu en la inclusió de futurs professors i professors en exercici. Entre els professors en actiu, només quatre són de nivell universitari, i aquests són objecte d'una anàlisi detallada. Després d'establir un marc teòric ampli, l'article examina l'evolució de l'ApS a l'educació superior a Itàlia com a referència principal. L’article detalla la metodologia emprada en aquest estudi, que ha integrat enfocaments tant quantitatius com qualitatius. Els resultats indiquen un impacte positiu de l'ApS en el desenvolupament de les competències professionals i personals del professorat, però el baix nombre de respostes dificulta la generalització dels resultats.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Mikol Kulberg, 2023
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.