L'impacte de l'aprenentatge servei en el professorat universitari. Una part d'una revisió sistemàtica

Main Article Content

Mikol Kulberg

Aquest article presenta els resultats d'una revisió sistemàtica centrada en l'impacte de l'aprenentatge servei (ApS) en el professorat, com a part d'una investigació doctoral més àmplia que actualment està en curs. La revisió, centrada en els anys 2011-2021, inclou 60 estudis que analitzen tant professors en actiu com futurs docents, i observa un desequilibri significatiu en la inclusió de futurs professors i professors en exercici. Entre els professors en actiu, només quatre són de nivell universitari, i aquests són objecte d'una anàlisi detallada. Després d'establir un marc teòric ampli, l'article examina l'evolució de l'ApS a l'educació superior a Itàlia com a referència principal. L’article detalla la metodologia emprada en aquest estudi, que ha integrat enfocaments tant quantitatius com qualitatius. Els resultats indiquen un impacte positiu de l'ApS en el desenvolupament de les competències professionals i personals del professorat, però el baix nombre de respostes dificulta la generalització dels resultats.

Paraules clau
Aprenentatge servei, professorat universitari, transformació, impacte

Article Details

Com citar
Kulberg, Mikol. “L’impacte de l’aprenentatge servei en el professorat universitari. Una part d’una revisió sistemàtica”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 16, pp. 17-25, doi:10.1344/RIDAS2023.16.2 .