Projecte d'aprenentatge servei en una recerca acció participativa: l'impacte en l'alumnat universitari participant del Grup Motor a l'Institut-Escola El Viver (Montcada i Reixac, Espanya)

Main Article Content

Maria Antònia Buenaventura

L' Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona ha creat el Programa d' Aprenentatge Servei amb un itinerari de projectes de primer a quart curs del grau. Es vol potenciar un major protagonisme de l' estudiant en el procés d'aprenentatge, afavorint la connexió teoricopràctica, la reflexió sobre l'acció, el desenvolupament de competències personals i professionals, la responsabilitat social i l'ètica, el compromís i la implicació amb la comunitat. L'article té com a objectiu analitzar la percepció en els impactes de l'aprenentatge en l'alumnat participant en el projecte d'ApS a l'Institut Escola El Viver, desenvolupat en el marc del projecte de Recerca Acció Participativa dut a terme al barri de Can Sant Joan a Montcada i Reixac amb la participació de l'alumnat de 2n de l'ESO de l'Institut-Escola El Viver, en col·laboració amb NUS Cooperativa i La Perifèrica Cooperativa. Aquest projecte compta amb l'alumnat de l'assignatura de Treball Social Comunitari de la Universitat de Barcelona (UB) i l'alumnat del Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària de l'IGOP com a part del Grup de Recerca Acció-Participativa (GIAP).

Paraules clau
Metodologies participatives, aprenentatge servei, recerca acció participativa, treball social comunitari

Article Details

Com citar
Buenaventura, Maria Antònia. “Projecte d’aprenentatge servei en una recerca acció participativa: l’impacte en l’alumnat universitari participant del Grup Motor a l’Institut-Escola El Viver (Montcada i Reixac, Espanya)”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 16, pp. 57-74, doi:10.1344/RIDAS2023.16.5.

Articles més llegits del mateix autor/a

  • Fátima Avilés, Ramona Valls, Blanca Romanyá, Mònica Rius, Antoni Poch, Elena Noguera, Maria Monzó, Mariona Masgrau, Mar Grasa, Mariona Graell, Miquel Gómez, Monike Gezuraga, Pilar Folgueiras, Susagna Escardíbul, Pilar Aramburuzabala, Marta Ballvé, Sílvia Blanch, Carme Bosch, Maria Antònia Buenaventura, Marta Burguet, Joan Casas, Anna Carmona, Diana Casellas, Jaume Cela, Francisco Esteban, Josep Alsina, Sílvia Burset, Beatriz Jarauta, Esther Luna, María Cruz Molina, Judit Naira, Berta Palou, Secció oberta d'homenatge a Laura Rubio , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 14 (2022)
  • Fátima Avilés, Ramona Valls, Blanca Romanyá, Mònica Rius, Antoni Poch, Elena Noguera, Maria Monzó, Mariona Masgrau, Mar Grasa, Mariona Graell, Miquel Gómez, Monike Gezuraga, Pilar Folgueiras, Susagna Escardíbul, Pilar Aramburuzabala, Marta Ballvé, Sílvia Blanch, Carme Bosch, Maria Antònia Buenaventura, Marta Burguet, Joan Casas, Anna Carmona, Diana Casellas, Jaume Cela, Francisco Esteban, Josep Alsina, Sílvia Burset, Beatriz Jarauta, Esther Luna, María Cruz Molina, Judit Naira, Berta Palou, Secció oberta d'homenatge a Laura Rubio , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 14 (2022)