L’aprenentatge servei cocurricular a l’educació superior: una revisió sistemàtica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu de la revisió sistemàtica busca confirmar la presència de l’aprenentatge servei cocurricular (en endavant ApS cocurricular) a la universitat, distingir les seves característiques particulars i analitzar quines competències es desenvolupen a diferència de la seva modalitat curricular. S’han formulat les preguntes de recerca amb l’aplicació de l’estratègia PICO. Aquesta revisió sistemàtica s’ha desenvolupat a través del protocol PRISMA, indagant a les bases de dades Google Acadèmic, Web of Science, ERIC, Scopus, Education Research Complete i Education Database. Els resultats indiquen que l’ApS cocurricular constitueix un espai d’aprenentatge reconegut per algunes institucions d’educació superior, treballa competències de desenvolupament personal i, en alguns cassos, professionalitzadores, associades al currículum en relació a objectius d’aprenentatge plasmats en els objectius de servei i té un important component reflexiu. Pel que fa a l’acreditació de les experiències de ApS cocurriculars, hi ha diferències rellevants, en alguns cassos rep crèdits o constitueix un requisit de titulació i, en d’altres, és un espai voluntari. En relació al temps de dedicació, s’implementa en espais temporals més flexibles que l’ApS curricular, la qual cosa permet un sosteniment de la relació amb el soci comunitari.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) José Santiago Andrade-Zapata, Ana Luisa López-Vélez, 2023
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Santiago Andrade-Zapata, Ana Luisa López-Vélez, Aprendizaje-servicio en contextos de confinamiento y pandemia: sostener la relación Universidad-Comunidad mediante la presencia virtual , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 10 (2020)
- Ireder Angulo , Maria Teresa Vizcarra , Rakel Gamito, Ana Luisa López-Vélez, Com fer més coeducatius els patis? Una proposta d’aprenentatge servei , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 13 (2022)