Llums i ombres de l’aprenentatge servei: dificultats i decisions en iniciar els projectes

Main Article Content

Inés Palape
Gaby Sepúlveda
Maria Teresa Bizkarra
Rakel Gamito

Els projectes d'aprenentatge servei (ApS) han demostrat tenir un potencial formatiu enorme. Perquè un projecte d'ApS pugui implementar-se amb èxit cal tenir cura dels detalls que puguin obstaculitzar el seu inici. L'objectiu d'aquest treball és identificar i analitzar les dificultats i els inconvenients que es presenten a l'etapa inicial d'un projecte d'Aps i proposar algunes orientacions que contribueixin a millorar una implementació amb èxit. Hi han participat dos grups de 17 i 19 estudiants en dues assignatures de la Universitat d'Arturo Prat (Xile), en què es va implementar la metodologia ApS, dos docents responsables de les assignatures i dues entitats receptores del servei. La informació ha estat recollida mitjançant un qüestionari d'expectatives aplicat a l'alumnat, una entrevista als socis, els diaris de l'alumnat i les notes de camp de les docents. Els resultats indiquen que cal avançar-se a planificar detalladament les accions de l'alumnat, perquè es compta amb un temps força acotat. A més, per assolir l'èxit del projecte cal establir relacions de confiança que permetin conèixer el context i facilitar la col·laboració. És imprescindible que el diagnòstic es faci adequadament per donar resposta a les necessitats reals de la comunitat.

Article Details

Com citar
Palape, Inés et al. “Llums i ombres de l’aprenentatge servei: dificultats i decisions en iniciar els projectes”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 13, doi:10.1344/RIDAS2022.13.1.

Articles més llegits del mateix autor/a