L’absència de veu de les entitats en els projectes d’aprenentatge servei: proposta d’una eina per analitzar i millorar la seva participació

Main Article Content

Higinio Francisco Arribas-Cubero
Ainhoa Gómez-Pintado
Judit Martínez-Abajo
Maria-Teresa Vizcarra-Morales
Rakel Gamito-Gómez
Roberto Monjas-Aguado

La preocupació per conèixer com produir el diàleg entre les diferents persones participants en els projectes d'aprenentatge servei (ApS) ha estat el motor principal per posar en marxa aquest treball. El seu objectiu és indagar sobre la presència i l'absència de les entitats en els articles sobre ApS publicats entre 2005 i 2021, per, posteriorment, construir una guia d'entrevista dirigida a les persones responsables de les entitats. Es realitza, per tant, una revisió narrativa de la literatura, i a partir les 163 evidències reconegudes es vol construir una eina d'indagació basada en les presències i les absències trobades a la literatura. Es pot concloure que la revisió narrativa de la literatura realitzada mostra l'absència de veu de les entitats en els projectes d'ApS universitari, i que la major part de les vegades és l'alumnat universitari qui parla per elles, la qual cosa ens porta a fer una proposta per compensar aquest buit.

Article Details

Com citar
Arribas-Cubero, Higinio Francisco et al. “L’absència de veu de les entitats en els projectes d’aprenentatge servei: proposta d’una eina per analitzar i millorar la seva participació”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 13, doi:10.1344/RIDAS2022.13.3.