L’anàlisi de moderació en l’àmbit socioeducatiu mitjançant la macro Process en SPSS Statistics

Main Article Content

Héctor Galindo-Domínguez
INTRODUCCIÓ. El procediment de moderació simple està dissenyat per analitzar l’efecte d’una variable moderada en la causalitat d’una variable independent o predictor sobre una variable dependent o explicada. MÈTODE. En aquesta línia, Process es presenta com una eina per dur a terme aquest procediment de manera senzilla i ràpida. L’objectiu principal d’aquest treball és explicar amb claredat com fer una anàlisi de moderació simple amb Process en SPSS Statistics a través d’un cas pràctic i real de l’àmbit socioeducatiu. RESULTATS. Els resultats d’aquesta anàlisi apunten que la variable moderada (obertura a l’experiència) exerceix com a tal entre la variable independent (intel·ligència emocional) i la variable dependent (dificultats en la presa de decisions de la carrera) en els subjectes amb nivells d’obertura a l’experiència mitjans i alts. DISCUSSIÓ. L’ús d’aquesta eina permet a l’investigador que s’introdueix en els procediments de moderació interpretar de manera ràpida els resultats obtinguts.

Paraules clau:

Anàlisi estadística, Moderació, Process, SPSS, Regressió

Article Details

Com citar
Galindo-Domínguez, Héctor. “L’anàlisi de moderació en l’àmbit socioeducatiu mitjançant la macro Process en SPSS Statistics”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 12, no. 1, pp. 1-11, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/348353.