Disseny, aplicació i avaluació d’un programa d’educació emocional a través de la música en 4t d’educació primària

Main Article Content

José Pastor Arnau
INTRODUCCIÓ: Partint de la concepció d’una educació de qualitat, el Programa d’educació emocional a través de la música (PEEM) en l’alumnat de 4t d’educació primària estableix un pont de comunicació entre la música i les emocions. El programa PEEM s’emmarca dins de la LOMCE, RD 126/2014 i D 108/2014 i ha estat estructurat d’acord amb el marc teòric del Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP). MÈTODE: L’objectiu és contribuir a resoldre les mancances del sistema educatiu en l’àrea d’educació emocional. El treball que es presenta és el resultat d’una recerca avaluadora quasiexperimental amb un grup experimental i un de control. Amb un caràcter exploratori, s’ha desenvolupat, en la seua totalitat, a quatre escoles públiques valencianes. Des d’un enfocament socioconstructivista, es desenvolupen les competències emocionals de l’alumnat a partir d’una metodologia cooperativa, vivencial i interactiva capaç de generar experiències emocionals que, a través de recursos metodològics musicals, es converteixen en situacions d’aprenentatge motivadores. RESULTATS: Els resultats mostren que es compleixen la totalitat dels objectius de l’estudi. CONCLUSIONS: Les dades recollides ens permeten concloure que la intervenció educativa encaminada a desenvolupar les competències emocionals a través de la música millora l’autoconcepte i el rendiment escolar.

Paraules clau:

Educació emocional, Música, Rendiment escolar, Competències emocionals

Article Details

Com citar
Pastor Arnau, José. “Disseny, aplicació i avaluació d’un programa d’educació emocional a través de la música en 4t d’educació primària”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 12, no. 1, pp. 1-20, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/348209.