El joc tradicional i popular a l’escola primària: una proposta de l’educació física cap a la cessió d’autonomia

Main Article Content

Annabel Becerro-Mina
Xavier Torrebadella-Flix
L’article recull el resum d’una unitat didàctica (UD) que una futura mestra especialista en Educació Física va aplicar, durant el seu període de pràctiques, a un grup d’alumnes de tercer de primària. La UD se centra en el marc de les competències bàsiques i parteix de la proposta d’interdisciplinarietat que ofereixen els jocs populars i tradicionals. Els objectius s’han concretat en la prescripció curricular de les habilitats motrius bàsiques i les capacitats condicionals. La metodologia utilitzada s’ha desenvolupat a partir d’una proposta constructivista, que facilita als alumnes l’autogestió dels continguts, la cessió d’autonomia per desenvolupar la sessió i la responsabilitat de compartir l’avaluació. La UD fixa l’atenció docent a explorar les reflexions de construcció personal i d’habilitats socials, que actualment es distancien i perden significat en les relacions interpersonals com l’empatia, el saber compartir o la resiliència. Com a conclusió es presenta l’anàlisi crítica d’aplicació de la UD i l’experiència docent viscuda.
Paraules clau
Educació primària, educació física, jocs populars i tradicionals, unitat didàctica, competències bàsiques.

Article Details

Com citar
Becerro-Mina, Annabel; and Torrebadella-Flix, Xavier. “El joc tradicional i popular a l’escola primària: una proposta de l’educació física cap a la cessió d’autonomia”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 6, no. 2, pp. 100-18, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/268738.