Traducció de la Llei 21.091 d'Educació Superior de Xile a les pràctiques inclusives de dues universitats regionals: Una anàlisi Bourdesiana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objectiu d'aquesta investigació va ser analitzar la traducció de la Llei 21.091 d'Educació Superior (ES) de Xile a les pràctiques d'inclusió adreçada a estudiants de primera generació de dues universitats regionals. Es va fer un estudi de cas múltiple, considerant documents globals i locals com a font d'informació. Es va aplicar una anàlisi qualitativa de contingut. Els resultats evidencien la producció de tres categories: a) prescripcions de pràctiques inclusives a la universitat, b) autoritat pedagògica i dominació juridicoeconòmica i c) allò invisibilitzat: pràctiques arbitràries excloents. Es conclou que la Llei 21.091 d'ES de Xile, produeix prescripcions objectives que se sustenten en un habitus jurídic, sent aquest habitus reproduït als documents locals com a pràctiques per regular la relació entre agents des d'una perspectiva de distinció de classe.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Mauricio Díaz Araya, 2024
Mauricio Díaz Araya, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)
Investigador de Post Doctorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile)
Doctor en Psicologia per la Universitat Pontifícia Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile)
Becari doctorat nacional ANID (Agència Nacional de Recerca i Desenvolupament, Xile)