Una mirada al treball emocional amb nens. Transformacions en temps inèdits
Article Sidebar
Aquest article està embargat fins el dia 31-07-2025. Consulteu les condicions d'accés dins l'apartat d'informació sobre la revista.
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Durant el temps que va durar la pandèmia a causa de la covid i de totes les experiències que es van viure, va néixer la inquietud de compartir la nostra feina amb la premissa d’unir diverses formes de pensar la psicoteràpia en aquest moment. El mes de juny del 2020 es va dur a terme una trobada de treball que va reunir psicoterapeutes, professionals de la salut mental i persones que treballen amb nens i adolescents en el marc d’una psicoteràpia psicoanalítica. El resultat d’aquesta trobada va dur a reflexió i va sortir la iniciativa d’observar l’experiència viscuda en aquesta situació i produir un article que en donés compte. Per a això, abordem, com a eines de treball i d’intervenció, diferents formes creatives i innovadores, enginyades enmig de circumstàncies desconegudes. El treball en línia va ser l’opció triada. La tornada al consultori presencial va plantejar una altra experiència inèdita. Un balanç de totes aquestes vivències de treball destaca l’aprenentatge per l’experiència davant de situacions imposades per allò que es desconeix. Això va enriquir el nostre quefer i va permetre als pacients l’accés a pensar en les seves emocions també en moments difícils.
Article Details
María Exaly López López
Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Ciències i Arts de Chiapas (UNICACH), postgrau en Psicoteràpia Psicoanalítica en Nens i Adolescents, psicoterapeuta en la fundació internacional Granito de arena a.c., i psicoterapeuta en consulta privada.
Ivonne Mendoza Sangeado
Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Ciències i Arts de Chiapas (UNICACH), postgrau en Psicoteràpia Psicoanalítica en Nens i Adolescents, docent en nivell Preparatori d’estudis, i psicoterapeuta de nens i adolescents en el Grupo Médico Integral.
Enrique Nolberto Velásquez Pérez
Llicenciat en Psicologia clínica per la Universitat de Ciències i Arts (UNICACH), postgrau en Psicoteràpia Psicoanalítica Infantil, postgraus en Psicosi i retard infantil, postgrau en Estudis culturals mesoamericans, docent universitari, psicòleg adscrit a l’Hospital General Dr. Jesús Gilberto Gómez Maza, i psicoterapeuta de nens i adolescents.