Desenvolupament de l’autoestima a l'inici de l'etapa escolar

Main Article Content

Francesc Sidera Caballero
Georgina Perpiñà Martí
Miren De Tejada Lagonell
Aquest article pretén estudiar la influència de l’edat i el sexe en l’autoestima dels infants a l’inici de l’etapa escolar. Vàrem administrar l’escala d’autoestima EVA (2015) a 369 nens i nenes de 1r, 2n i 3r curs de primària, i també vam preguntar als i les mestres quina autoestima atribuïen als seus alumnes. Els resultats mostren un lleuger descens amb l’edat en la Satisfacció escolar i, a mesura que augmenta el curs, també baixa l’Acceptació social. A més, les nenes han obtingut una valoració més alta en el factor Autovaloració, que inclou com elles valoren i són valorades pels pares, així com l’autovaloració física. Els nens, en canvi, se senten més acceptats en els jocs i menys tristos en general. Finalment, les atribucions d’autoestima de les mestres mostren correlacions amb les puntuacions d’autoestima dels infants. Es discuteixen les implicacions educatives dels resultats i el paper dels pares i mestres en la millora de l’autoestima dels infants.
Paraules clau
Autoestima, Nens/nenes, Escola primària, Edat

Article Details

Com citar
Sidera Caballero, Francesc et al. “Desenvolupament de l’autoestima a l’inici de l’etapa escolar”. Quaderns de psicologia. International journal of psychology, vol.VOL 20, no. 2, pp. 173-86, https://raco.cat/index.php/QuadernsPsicologia/article/view/340568.