Desenvolupament de l’autoestima a l'inici de l'etapa escolar
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesc Sidera Caballero
Universitat de Girona
Georgina Perpiñà Martí
Universitat de Girona
Miren De Tejada Lagonell
Universidad Pedagógica Experimental Libertador (Veneçuela)
Aquest article pretén estudiar la influència de l’edat i el sexe en l’autoestima dels infants a l’inici de l’etapa escolar. Vàrem administrar l’escala d’autoestima EVA (2015) a 369 nens i nenes de 1r, 2n i 3r curs de primària, i també vam preguntar als i les mestres quina autoestima atribuïen als seus alumnes. Els resultats mostren un lleuger descens amb l’edat en la Satisfacció escolar i, a mesura que augmenta el curs, també baixa l’Acceptació social. A més, les nenes han obtingut una valoració més alta en el factor Autovaloració, que inclou com elles valoren i són valorades pels pares, així com l’autovaloració física. Els nens, en canvi, se senten més acceptats en els jocs i menys tristos en general. Finalment, les atribucions d’autoestima de les mestres mostren correlacions amb les puntuacions d’autoestima dels infants. Es discuteixen les implicacions educatives dels resultats i el paper dels pares i mestres en la millora de l’autoestima dels infants.
Paraules clau
Autoestima, Nens/nenes, Escola primària, Edat
Article Details
Com citar
Sidera Caballero, Francesc et al. “Desenvolupament de l’autoestima a l’inici de l’etapa escolar”. Quaderns de psicologia. International journal of psychology, vol.VOL 20, no. 2, pp. 173-86, https://raco.cat/index.php/QuadernsPsicologia/article/view/340568.