Pensar i actuar amb filosofia en relació amb el risc: l’educació social en l’època del Big Data

Main Article Content

Graeme Tiffany

La intervenció primerenca és rellevant en l’educació social i, des de fa uns anys, la predicció i prevenció de l’anomenat “risc social” s’encamina cap a l’ús del “Big Data” i les analítiques predictives. Són sistemes que limiten la decisió professional i els drets de participació de les persones. La “filosofia comunitària” esdevé una alternativa que impulsa el pensament crític i la col·laboració creativa per assolir el benefici mutu.

Paraules clau:

risc, prevenció, incertesa

Article Details

Com citar
Tiffany, Graeme. “Pensar i actuar amb filosofia en relació amb el risc: l’educació social en l’època del Big Data”. Quaderns d’Educació Social, no. 21, pp. 18-27, https://raco.cat/index.php/QuadernsEducacioSocial/article/view/374873.
Biografia de l'autor/a

Graeme Tiffany

Consultor independent en educació. Leeds, Regne Unit.