El servei de menjador en un lloc d’aprenentatge real

Main Article Content

Anna Farré

Amb aquest article pretenc, en primer lloc, fer-vos quatre pinzellades generals de les conseqüències del traumatisme cranioencefàlic i del dany cerebral sobrevingut, perquè els lectors desconeixedors d’aquest àmbit puguin fer-se una mínima idea de les afectacions amb què els afectats viuen arran d’aquest dany. En segon lloc, coneixerem breument TRACE, l’Associació Catalana de Traumàtics Cranioencefàlics i Dany Cerebral. Els orígens, els objectius i les àrees de treball de l’associació. Per acabar, abordarem l’Espai TRACE, el programa d’integració social específic per als afectats: què entenem per Espai Trace, el seu objectiu, el perfil dels usuaris i les activitats que el componen. Una d’aquestes és el protagonista de l’article: el servei de menjador que l’associació fa en un restaurant del barri; i, al capdavall, la integració social que es persegueix cada dia amb aquesta tasca d’intervenció socioeducativa emmarcada en un ambient totalment normalitzat (un restaurant) i amb un rol social també normalitzat (comensals).

Paraules clau
educació social, discapacitat

Article Details

Com citar
Farré, Anna. “El servei de menjador en un lloc d’aprenentatge real”. Quaderns d’Educació Social, no. 05, pp. 117-26, https://raco.cat/index.php/QuadernsEducacioSocial/article/view/347379.
Biografia de l'autor/a

Anna Farré

Educadora social.