El futur de l’educació social vist des de l’alumnat universitari

Main Article Content

Noelia Muñoz González

Des dels inicis dels estudis reglats d’Educació Social, els can­vis en els continguts de la formació universitària han viscut importants transformacions. Els diferents plans docents de­senvolupats abans del pla de Bolonya, juntament amb l’adap­tació curricular posterior dels estudis a l’Espai Europeu d’Educació Superior, han obligat a actualitzar els continguts a les aules. La necessitat d’assolir els objectius que la pro­fessió requereix també ha obligat a modificar assignatures i ampliar cursos acadèmics.

L’article que llegireu a continuació té per finalitat acostar-se a l’alumnat universitari català que està cursant tercer i quart grau d’Educació Social, per saber la seva opinió sobre aquests estudis. Es tracta, doncs, de veure si l’objectiu de formar pro­fessionals amb els coneixements teòrics i pràctics necessaris per treballar de forma eficaç i crítica s’ha assolit i en quina mesura. Però sobretot es vol prendre el pols de les seves in­quietuds i punts de vista sobre una professió en contínua evo­lució, com la realitat social i la ciutadania a la qual s’adreça.

Paraules clau
educació social, universitats

Article Details

Com citar
Muñoz González, Noelia. “El futur de l’educació social vist des de l’alumnat universitari”. Quaderns d’Educació Social, no. 15, pp. 58-69, https://raco.cat/index.php/QuadernsEducacioSocial/article/view/344063.