Jugar a científics: videojocs i divulgació científica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Allò que diferencia el videojoc d’altres mitjans audiovisuals per a la divulgació científica rau en la seva capacitat de transmetre coneixement sobre sistemes complexos a través de l’experimentació i de l’experiència. A més, com a forma de cultura popular, el videojoc constitueix un vehicle especialment interessant per a la divulgació científica. L’objectiu d’aquest article és analitzar el potencial i les limitacions de divulgació científica dels videojocs. Per fer-ho, s’analitzen les regles de joc i l’experiència interactiva del jugador (gameplay) en quatre videojocs comercials relacionats amb un referent científic. La mostra seleccionada inclou: Crayon Physics, un laboratori de mecànica clàssica; Trauma Center, on el jugador adopta el rol de cirurgià; SimCity 4, sobre la planificació urbana, i Civilization IV, un recorregut per la història universal.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carlos A. Scolari, Sara Fernández de Azcárate, Manuel Garín, Mar Guerrero, Manel Jiménez, Aitor Martos, Matilde Obradors, Mercè Oliva, Óliver Pérez, Eva Pujadas, Narratives transmediàtiques, convergència audiovisual i noves estratègies de comunicació , Quaderns del CAC: Vol. 15 Núm. 38 (2012): Reptes de l’audiovisual europeu
- Xavier Ruiz Collantes, Joan Ferrés, Matilde Obradors, Eva Pujadas, Oliver Pérez, La imatge pública de la immigració a les sèries de televisió , Quaderns del CAC: Vol. 9 Núm. 23-24 (2006): Televisió i immigració
- Reinald Besalú, Frederic Guerrero-Solé, Sindicació IP: , Quaderns del CAC: Vol. 13 Núm. 35 (2010): Proximitat i distància a la televisió
- Eva Pujadas, Mercè Oliva, L’avaluació de la diversitat de la programació televisiva , Quaderns del CAC: Vol. 10 Núm. 28 (2007): La qualitat de la llengua en els mitjans audiovisuals