Jugar a científics: videojocs i divulgació científica

Main Article Content

Óliver Pérez
Mercè Oliva
Fermín Ciaurriz
Frederic Guerrero-Solé

Allò que diferencia el videojoc d’altres mitjans audiovisuals per a la divulgació científica rau en la seva capacitat de transmetre coneixement sobre sistemes complexos a través de l’experimentació i de l’experiència. A més, com a forma de cultura popular, el videojoc constitueix un vehicle especialment interessant per a la divulgació científica. L’objectiu d’aquest article és analitzar el potencial i les limitacions de divulgació científica dels videojocs. Per fer-ho, s’analitzen les regles de joc i l’experiència interactiva del jugador (gameplay) en quatre videojocs comercials relacionats amb un referent científic. La mostra seleccionada inclou: Crayon Physics, un laboratori de mecànica clàssica; Trauma Center, on el jugador adopta el rol de cirurgià; SimCity 4, sobre la planificació urbana, i Civilization IV, un recorregut per la història universal.

Paraules clau
Videojocs, divulgació científica, regles de joc, gameplay

Article Details

Com citar
Pérez, Óliver et al. “Jugar a científics:: videojocs i divulgació científica”. Quaderns del CAC, vol.VOL 11, no. 30, pp. 27-36, https://raco.cat/index.php/QuadernsCAC/article/view/406162.