Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran

Main Article Content

Elena Añaños

L’objectiu de l’estudi és analitzar l’atenció visual dels subjectes joves i grans mentre visualitzen fragments de programes de televisió on apareixen formats publicitaris no convencionals. Els resultats, analitzats en termes de fixacions oculars i mapes de calor (HeatMap), mostren com els formats estudiats capten la mirada en funció de les seves característiques i de l’edat dels subjectes. Tot i que aquest tipus de publicitat apareix en la pantalla com un element distractor, al qual la persona teleespectadora no té intenció d’atendre, té un efecte clar sobre l’atenció visual del subjecte i podria influir en la seva conducta.

Paraules clau
Publicitat no convencional, eye tracker, atenció visual, televisió, publicitat

Article Details

Com citar
Añaños, Elena. “Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran”. Quaderns del CAC, vol.VOL 14, no. 37, pp. 81-92, doi:10.34810/qcac37id405820.