L'escassa rellevància de Twitter en la interacció amb l'audiència dels mitjans. Estudi comparatiu entre ciberdiaris catalans i belgues
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Susana Pérez-Soler
Josep Lluís Micó
Tot i el seu nom, la participació als mitjans de comunicació encara actua en una única direcció: al servei de l'empresa de comunicació més que de l'audiència (Lewis, Holton i Coddington, 2014). Aquest treball analitza l'ús de Twitter per part dels periodistes catalans i belgues. S'estudia un diari tradicional i un pure player de cada país: Ara i VilaWeb a Catalunya, i Le Soir i Apache a Bèlgica. Per a aquest propòsit s'ha realitzat una observació no participant en cadascuna de les redaccions d'una duració de dues setmanes i s'han entrevistat diferents perfils, des de directors fins a redactors, incloent-hi els gestors de les xarxes socials. A més, s'ha aplicat un model propi d'estudi dels comptes de Twitter dels esmentats mitjans anomenat DIP (difusió, interacció i promoció), que quantifica la difusió de continguts propis, la interacció amb l'audiència, la promoció de l'empresa i les crides a la participació.
Article Details
Com citar
Pérez-Soler, Susana; and Micó, Josep Lluís. “L’escassa rellevància de Twitter en la interacció amb l’audiència dels mitjans. Estudi comparatiu entre ciberdiaris catalans i belgues”. Periodística: revista acadèmica, no. 17, pp. 27-45, https://raco.cat/index.php/Periodistica/article/view/359876.