Per què les xarxes socials revolucionen l'agenda setting dels mitjans

Main Article Content

Koldobika Meso Ayerdi
Diana Rivero Rivero Santamarina
Anna Tous i Rovirosa
Ainara Larrondo Ureta
L'aparició recent de les xarxes socials ha influït notòriament en la teoria de l'establiment d'agenda (agenda setting) i ha generat alguns dubtes sobre si són realment els mitjans els que configuren l'agenda social o bé si són els usuaris els que decideixen quins són els temes més importants del moment. Aquest article tractarà de comprovar si estem en les albors d'una democratització del procés d'establiment d'agenda mitjançant els temes del moment (trending topics) i, si és així, en quina mesura això modifica l'activitat professional dels periodistes. Per aquest motiu, analitzarem quins són els temes que es converteixen en temes del moment a Twitter i els compararem amb les informacions de portada dels diaris de referència espanyols (El País, El Mundo, ABC, La Razón, La Vanguardia i El Correo) i amb les notícies més llegides en les edicions en línia d'aquests diaris.

Article Details

Com citar
Ayerdi, Koldobika Meso et al. “Per què les xarxes socials revolucionen l’<i>agenda setting</i> dels mitjans”. Periodística: revista acadèmica, no. 17, pp. 11-26, https://raco.cat/index.php/Periodistica/article/view/359875.