La mobilitat en el passat i el present: estigma i diversitat de relacions amb l’entorn. Presentació del dossier "La mobilitat com a recurs i com a ideologia: entre la marginació i l'alteritat"
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Montserrat Ventura i Oller
Universitat Autònoma de Barcelona
A lo largo del tiempo y del espacio encontramos poblaciones que han sido señaladas, nombradas o estigmatizadas por su pauta de vida móvil. El nomadismo, entendido como estrategia económica, política o simbólica, ha sido una práctica clave del pasado de la humanidad y lo es todavía en la actualidad. Aún así, es la vida sedentaria la que se ha erigido en el modo de vida de referencia de Occidente. El dossier que sigue estas palabras nos presenta un conjunto de textos que hablan de las implicaciones sociales y jurídicas de esta contradicción en la vida de una gran variedad de sociedades entre las que se cuentan de forma especial algunos pueblos indígenas de América.
Article Details
How to Cite
Ventura i Oller, Montserrat. “La mobilitat en el passat i el present: estigma i diversitat de relacions amb l’entorn. Presentació del dossier ‘La mobilitat com a recurs i com a ideologia: entre la marginació i l’alteritat’”. Perifèria: revista de recerca i formació en antropologia, vol.VOL 18, no. 2, pp. 4-9, https://raco.cat/index.php/Periferia/article/view/290797.
Most read articles by the same author(s)
- Montserrat Ventura i Oller, Mònica Martínez Mauri, Esther Oliver-Grasiot, Philipp Naucke, Edgar Ricardo Naranjo Peña, Peace and conflict resolution: Indigenous Peoples, anthropology and mediation , Perifèria: revista de recerca i formació en antropologia: Vol. 24 No. 2 (2019)
- Pablo Dominguez Gregorio, Montserrat Ventura i Oller, Pastoral commons/ICCAs in the northeastern mountains of Andalusia and processes of Heritagization , Perifèria: revista de recerca i formació en antropologia: Vol. 24 No. 2 (2019)
- Montserrat Ventura i Oller, Mònica Martínez Mauri, Cristina Larrea Killinger, La Viquimarató d’antropologia com a projecte Docent: una experiència en l’ensenyament de l’etnologia regional d’Amèrica , Perifèria: revista de recerca i formació en antropologia: Vol. 21 No. 1 (2016)