El turisme a l'Àrea Metropolitana de Barcelona

Main Article Content

Francesc López Palomeque
Anna Torres-Delgado

L’article comprèn una caracterització bàsica del turisme a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), institució administrativa formada per 36 municipis, amb una extensió de 633 Km2 i una població de 3,2 milions d’habitants. L’article, d’acord amb l’enfocament de l’estudi, es fonamenta en l’anàlisi bibliogràfica i documental sobre el tema i sobre l’àmbit geogràfic de referència, i en la informació estadística disponible a escala municipal i pel conjunt de l’AMB. L’AMB és part del territori metropolità, de límits poc precisos, i participa de les característiques del fet turístic del conjunt d’aquest àmbit. L’anàlisi específic es focalitza en la caracterització dels components del sistema turístic, particularment de l’oferta i la demana (radiografia a través de xifres i mapes), i inclou una comparació de l’AMB amb les dades bàsiques d’altres àmbits territorials (Barcelona, província de Barcelona, Catalunya). L’anàlisi espacial del turisme a escala municipal posa de manifest la seva desigual distribució territorial, amb fortes asimetries.

Paraules clau
Àrea Metropolitana de Barcelona, turisme, destinació, territori, administració

Article Details

Com citar
López Palomeque, Francesc; and Torres-Delgado, Anna. “El turisme a l’Àrea Metropolitana de Barcelona”. Papers: Regió Metropolitana de Barcelona: Territori, estratègies, planejament, vol.VOL 1, no. 62, pp. 21-35, https://raco.cat/index.php/PapersIERMB/article/view/362169.