La transició a la universitat des del batxillerat i des del CFGS. La importància dels factors socioeconòmics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Per intentar respondre a aquesta qüestió, l’article analitza el fet de transitar a la universitat diferenciant entre els estudiants que tenen el títol de batxillerat i els que obtenen el de cicle formatiu de grau superior (CFGS). Mitjançant l’Enquesta a la Joventut de Catalunya s’elaboren taules de contingència i una regressió logística binària per comprovar la probabilitat d’èxit (anar a la universitat) en tots dos col·lectius, d’acord amb diferents variables proposades per al model.
Els resultats mostren una incidència rellevant de les notes per als estudiants d’orígens socials més baixos. En canvi, més que una opció, per als joves pertanyents a famílies amb més recursos socioeconòmics anar a la universitat és la seva trajectòria natural, independentment de les notes (efecte compensació). També es detecten clares diferències entre els alumnes de batxillerat, que transiten a la universitat en proporcions elevades, i els de CFGS, que ho fan en proporcions menors.
Article Details
Lidia Daza Pérez, Universitat de Barcelona
Doctora en Sociologia per la Universitat de Barcelona. Actualment és investigadora postdoctoral i la seva recerca se centra en l’estudi dels estudiants universitaris i les seves condicions de vida, trajectòries educatives i desigualtat. Col·laboradora del Grup de Recerca en Educació i Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del Consell Assessor de l’Observatori de l’Estudiant de la UB.Articles més llegits del mateix autor/a
- Helena Troiano, Josep M. Masjuan, Marina Elias Andreu, Estrategias de gestión y comunicación de los líderes intermedios en la aplicación de los ECTS , Papers: revista de sociologia: 2011: Vol.: 96 Núm.: 4 Canvis en la relació educació-treball i en el comportament dels actors implicats
- Marina Elias Andreu, Valoració dels estudiants universitaris sobre la incorporació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Espai Europeu d’Educació Superior , Papers: revista de sociologia: 2011: Vol.: 96 Núm.: 4 Canvis en la relació educació-treball i en el comportament dels actors implicats