Presentació. Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aina Tarabini
Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta presentació té com a objectiu contextualitzar i presentar els treballs inclosos en el número monogràfic de la revista Papers titulat «Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica». Així mateix, pretén explicar la importància d’aquest tema per a la recerca i la reflexió sociològica. Les transicions educatives tenen una rellevància clau per mostrar les dinàmiques de desigualtat social, especialment en les etapes postobligatòries. Així mateix, els moments de transició educativa són especialment indicats per a l’estudi de les interaccions entre estructura i agència, tan arrelats dintre de la perspectiva sociològica en general i de la sociologia de l’educació i de la joventut en particular. Finalment, la recerca especialitzada ha emfatitzat de forma creixent la importància d’estudiar les eleccions i transicions de les persones joves per entendre el procés de configuració de les seves identitats. Per tot això, l’anàlisi de les transicions educatives és un objecte d’estudi especialment pertinent per a la sociologia. Les contribucions del monogràfic, de forma individual i col·lectiva, ajuden a identificar una gran diversitat de factors sistèmics, institucionals i subjectius que suposen una aportació clau per a l’estudi de les transicions educatives de les persones joves des d’una perspectiva sociològica.
Article Details
Com citar
Tarabini, Aina. “Presentació. Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica”. Papers: revista de sociologia, vol.VOL 105, no. 2, pp. 177-81, doi:10.5565/rev/papers.2825.
Biografia de l'autor/a
Aina Tarabini, Universitat Autònoma de Barcelona
Doctora en sociologia. Professora lectora al Departament de Sociologia de la UABArticles més llegits del mateix autor/a
- Aina Tarabini, Els efectes de la globalització en la recerca educativa: reflexions a partir de l’agenda educativa global , Papers: revista de sociologia: Vol. 98 Núm. 2 (2013)
- Aina Tarabini, Alba Castejón, Marta Curran, Capacitats, hàbits i caràcter: atribucions docents sobre l’alumnat de Batxillerat i Formació Professional , Papers: revista de sociologia: Vol. 105 Núm. 2 (2020): Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica