Sobre el sentit de les matemàtiques a l'educació infantil

Main Article Content

Àngel Alsina
En aquest article s'argumenta, en primer lloc,
quin és el paper de l'educació infantil en
l'adquisició progressiva de l'alfabetisme
matemàtic o de la competència matemàtica; en
segon lloc, s'ofereixen algunes bases al
professorat d'aquesta etapa educativa,
principalment a partir de les declaracions de
posició sobre les matemàtiques a l'educació
infantil del context americà i australià; i,
finalment, es documenta i s'interpreta una
pràctica matemàtica en la qual un grup d'infants
aprèn a usar d'una manera comprensiva i eficaç
els coneixements matemàtics en un context
d'aprenentatge de la vida quotidiana, perquè
progressivament identifiquin i entenguin la
funció de les matemàtiques, emetin bons judicis
i les usin i s'hi relacionin per a satisfer les
necessitats de la seva vida com a ciutadans
constructius, compromesos i reflexius.

Article Details

Com citar
Alsina, Àngel. “Sobre el sentit de les matemàtiques a l’educació infantil”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 33, pp. 49-62, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/347775.