Experiència amb un recorregut d'estudi i investigació sobre la inferència estadística a l'educació primària. Què s'amaga dins l'ampolla?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carles Granell
Berta Barquero
Aquest treball parteix de la problemàtica
docent de coms'ha d'ensenyar el bloc d'atzar i
estadística a l'escola primària, i situa el seu
ensenyament en un paradigma escolar que
integra experimentació i indagació i en què les
eines i els coneixements estadístics apareixen
davant la necessitat de donar resposta a certes
qüestions amb sentit per al nivell escolar en el
qual ens situem. En aquest treball presentem
la proposta d'un recorregut d'estudi i
investigació (REI) sobre l'atzar i la inferència
estadística per a primària. Mostrarem els
orígens d'aquesta activitat en els marcs de
recerca dels treballs de la teoria de situacions
didàctiques (Brousseau, 1997), posteriorment
adaptada per la teoria antropològica del
didàctic amb la proposta dels REI (Chevallard,
2006 i 2015). Descriuremprimerament el
disseny elaborat pelmestre responsable de
l'experimentació, conjuntament amb l'equip
d'investigadores, i ens centrarem
posteriorment a descriure l'experiència
desenvolupada amb estudiants de quart curs
d'educació primària del Col¨legi Sant Lluís, de
Nou Barris (Barcelona).
docent de coms'ha d'ensenyar el bloc d'atzar i
estadística a l'escola primària, i situa el seu
ensenyament en un paradigma escolar que
integra experimentació i indagació i en què les
eines i els coneixements estadístics apareixen
davant la necessitat de donar resposta a certes
qüestions amb sentit per al nivell escolar en el
qual ens situem. En aquest treball presentem
la proposta d'un recorregut d'estudi i
investigació (REI) sobre l'atzar i la inferència
estadística per a primària. Mostrarem els
orígens d'aquesta activitat en els marcs de
recerca dels treballs de la teoria de situacions
didàctiques (Brousseau, 1997), posteriorment
adaptada per la teoria antropològica del
didàctic amb la proposta dels REI (Chevallard,
2006 i 2015). Descriuremprimerament el
disseny elaborat pelmestre responsable de
l'experimentació, conjuntament amb l'equip
d'investigadores, i ens centrarem
posteriorment a descriure l'experiència
desenvolupada amb estudiants de quart curs
d'educació primària del Col¨legi Sant Lluís, de
Nou Barris (Barcelona).
Article Details
Com citar
Granell, Carles; and Barquero, Berta. “Experiència amb un recorregut d’estudi i investigació sobre la inferència estadística a l’educació primària. Què s’amaga dins l’ampolla?”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 44, pp. 54-69, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/371495.