Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana

Main Article Content

Joaquín Aparici Martí
L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, econòmic i polític de cada un dels moments, per la qual cosa el model educatiu varia de forma constant supeditat a l’evolució del propi context. A més, a l’hora d’iniciar el procés de formació, el punt d’inserció social de la família, la disponibilitat de recursos i contactes ofereix un ventall d’oportunitats molt diferent a cadascú, segons des d’on es parteix. Cada lector, abans de continuar llegint, pot fer un repàs mental seguint el temps viscut i el temps percebut (com deia Hannoun, des del jo fins als avis, és a dir, una generació) per veure com el canvi de context pot haver influit sobre el seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge, o dels seus familiars més directes.

Article Details

Com citar
Aparici Martí, Joaquín. “Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana”. Millars: espai i història, vol.VOL 46, no. 1, pp. 9-15, https://raco.cat/index.php/Millars/article/view/359428.

Articles més llegits del mateix autor/a