La representació i la mirada: retrat pictòric i falsa identitat al Cinema Negre nord-americà dels anys quaranta
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carlos A. Cuéllar Alejandro
Aquest article analitza dues pel·lícules estatunidenques pertanyents al model de Cinema Clàssic i inscrites en el gènere del Cine Negre. En ambdues, el retrat pictòric d’una dona serveix de metàfora de la distorsionada mirada heterosexual masculina que victimitza homes així com dones. La nostra intenció és defensar que, lluny de l’estereotipada imatge que tenim sobre el cine normatiu, la perspectiva actual ens permet afirmar que el Cinema Clàssic també produí pel·lícules on eren criticats els vicis de la mirada patriarcal sobre la dona en tant objecte de desig idealitzat.
Paraules clau
Cinema Clàssic, retrat, Cinema Negre, dona, feminisme
Article Details
Com citar
Cuéllar Alejandro, Carlos A. “La representació i la mirada: retrat pictòric i falsa identitat al Cinema Negre nord-americà dels anys quaranta”. Millars: espai i història, vol.VOL 45, no. 2, pp. 39-58, https://raco.cat/index.php/Millars/article/view/355836.