La representació i la mirada: retrat pictòric i falsa identitat al Cinema Negre nord-americà dels anys quaranta

Main Article Content

Carlos A. Cuéllar Alejandro
Aquest article analitza dues pel·lícules estatunidenques pertanyents al model de Cinema Clàssic i inscrites en el gènere del Cine Negre. En ambdues, el retrat pictòric d’una dona serveix de metàfora de la distorsionada mirada heterosexual masculina que victimitza homes així com dones. La nostra intenció és defensar que, lluny de l’estereotipada imatge que tenim sobre el cine normatiu, la perspectiva actual ens permet afirmar que el Cinema Clàssic també produí pel·lícules on eren criticats els vicis de la mirada patriarcal sobre la dona en tant objecte de desig idealitzat.
Paraules clau
Cinema Clàssic, retrat, Cinema Negre, dona, feminisme

Article Details

Com citar
Cuéllar Alejandro, Carlos A. “La representació i la mirada: retrat pictòric i falsa identitat al Cinema Negre nord-americà dels anys quaranta”. Millars: espai i història, vol.VOL 45, no. 2, pp. 39-58, https://raco.cat/index.php/Millars/article/view/355836.