Significados alquímicos de la iconografía cristiana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joan Feliu Franch
L’alquímia era l’art de les transformacions de l’ànima i com a tal no tenia perquè cenyir-se a cap forma concreta. La majoria de la iconografia alquímica utilitzava imatges bíbliques per a emmascarar un segon significat, normalment relacionat amb una concepció astronòmica del passat, en connexió al seu torn amb la filosofa rosacruciana, i és lògic, perquè estava concebuda com una part de la mística, el . de la qual era la unió de l’home amb Déu, sent necessària l’alquímia per a aconseguir el restabliment de la noblesa primitiva de l’home, l’Adam semblant al seu creador, abans del pecat original. Amb la seua assimilació a la fe cristiana, l’alquímia tenia un camí espiritual per a funcionar, perquè la seua pràctica pressuposava la fe en Déu, i feia necessària l’oració.
Article Details
Com citar
Feliu Franch, Joan. “Significados alquímicos de la iconografía cristiana”. Millars: espai i història, vol.VOL 28, pp. 115-32, https://raco.cat/index.php/Millars/article/view/130926.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Feliu Franch, La astrología y la astronomía en el arte. Referencias bibliográficas , Millars: espai i història: 1996: Vol.: 19
- Joan Feliu Franch, El patrimonio olvidado: la conservación de la cerámica arquitectónica y su uso turístico , Millars: espai i història: 1998: Vol.: 21
- Joan Feliu Franch, El realismo costumbrista en la cerámica de Antonio Peyró , Millars: espai i història: 1995: Vol.: 18
- Joan Feliu Franch, La cerámica en la carrera de Indias, 1800-1820 , Millars: espai i història: 2002: Vol.: 25
- Joan Feliu Franch, La ceràmica com a mitjà creatiu contemporani , Millars: espai i història: 2008: Vol.: 31
- Joan Feliu Franch, Presentación dossier: Cerámica, negocio y arte , Millars: espai i història: 2002: Vol.: 25