Des de Schiaparelli fins als nostres dies. Entre passat i present en termes de moda i surrealisme

Main Article Content

Laura Muñoz Pérez

L’èxit popular i mediàtic del surrealisme s’ha mantingut viu al llarg dels segles XX i XXI, fins i tot després d’acabar la seva etapa com a corrent d’avantguarda. La moda ha assimilat de manera especialment acusada la seva influència, en particular pel que fa a la iconografia. Aquest article proposa un estudi detallat dels forts vincles encara existents entre moda i iconografia surrealista utilitzant les peces de la dissenyadora Elsa Schiaparelli com a engranatges de connexió entre passat i present. Es demostra, així, que l’art és capaç de transcendir fronteres temporals, espacials i conceptuals fins a esdevenir un objecte de consum, fet que, si bé redunda en la seva popularització i difusió, també en desvirtua la intenció primera, tant la purament creativa com la iconoclasta i trencadora de les convencions, innata al surrealisme, en convertir els seus motius identificatius en elements seriats o desposseïts de la seva capacitat d’impressionar.

Paraules clau
surrealisme, moda, Elsa Schiaparelli, art contemporani, segle XXI

Article Details

Com citar
Muñoz Pérez, Laura. “Des de Schiaparelli fins als nostres dies. Entre passat i present en termes de moda i surrealisme”. Locus Amoenus, no. 16, pp. 297-20, https://raco.cat/index.php/Locus/article/view/350299.
Biografia de l'autor/a

Laura Muñoz Pérez, Universitat de Salamanca

Departament d’Història de l’Art / Belles Arts