L’objecte artístic en el sistema d’amor medieval. Intercanvi de dones en l’època gòtica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La celebrada declaració d’amor que Tirant fa a Carmesina, en la qual un objecte agafa tot el protagonisme, serveix en aquest article com a pretext per replantejar el protagonisme absolut que l’estudi de textos ha tingut en la codificació del que avui entenem com a amor cortès. Aquesta anàlisi persegueix, a través de l’exploració d’objectes creats ex profeso per a fins amatoris, posar en relleu la importància de la cultura material en el desenvolupament i el perfeccionament de l’ideari eròtico-amorós de l’aristocràcia baixmedieval. Estudiar la gestualitat i la materialitat de certes escenes galants en objectes del període pot suposar una nova pista per a la comprensió de la cultura amatòria en època gòtica.
Article Details
Mireia Castaño, Universitat de Ginebra
Doctoranda a la Universitat de Ginebra. Departament d'Història de l'Art Medieval. Membre del projecte "Peindre en France à la Renaissance" a Ginebra i de "Magistri Cataloniae. Artistas, patronos y público. Cataluña y el Mediterraneo (s. XI-XV)", projecte de la Universitat Autònoma de Barcelona.