L’objecte artístic en el sistema d’amor medieval. Intercanvi de dones en l’època gòtica

Main Article Content

Mireia Castaño

La celebrada declaració d’amor que Tirant fa a Carmesina, en la qual un objecte agafa tot el protagonisme, serveix en aquest article com a pretext per replantejar el protagonisme absolut que l’estudi de textos ha tingut en la codificació del que avui entenem com a amor cortès. Aquesta anàlisi persegueix, a través de l’exploració d’objectes creats ex profeso per a fins amatoris, posar en relleu la importància de la cultura material en el desenvolupament i el perfeccionament de l’ideari eròtico-amorós de l’aristocràcia baixmedieval. Estudiar la gestualitat i la materialitat de certes escenes galants en objectes del període pot suposar una nova pista per a la comprensió de la cultura amatòria en època gòtica.

Paraules clau
regal, gòtic, amor cortès, mirall, Tirant lo Blanch

Article Details

Com citar
Castaño, Mireia. “L’objecte artístic en el sistema d’amor medieval. Intercanvi de dones en l’època gòtica”. Locus Amoenus, no. 15, pp. 5-16, https://raco.cat/index.php/Locus/article/view/332420.
Biografia de l'autor/a

Mireia Castaño, Universitat de Ginebra

Doctoranda a la Universitat de Ginebra. Departament d'Història de l'Art Medieval. Membre del projecte "Peindre en France à la Renaissance" a Ginebra i de "Magistri Cataloniae. Artistas, patronos y público. Cataluña y el Mediterraneo (s. XI-XV)", projecte de la Universitat Autònoma de Barcelona.