El disseny i la implementació d'un programa de llengua catalana que integra llengua i cultura a les universitats de Harvard i de Chicago

Main Article Content

Marta Puxant
Mar Rosàs
L'objectiu d'aquest article és descriure l'experiència de dissenyar i implementar un programa per aprendre llengua catalana a través de materials culturals, experiència que es va iniciar a la Universitat de Harvard i la Universitat de Chicago el curs 2012-2013. Primer es descriuen les peculiaritats del context on es va implementar. Després es repassen les bases teòriques de l'enfocament adoptat: presentar la gramàtica de manera inductiva a partir de materials culturals i fer-la explícita de seguida, i reforçar la competència translingüística i transcultural que esmentà l'informe del 2007 de l'MLA. Tot seguit es presenta el programa. Com a conclusió, se n'assenyalen les fortaleses i els aspectes que caldria repensar si s'apliqués en un altre context.
Paraules clau
ensenyament de cultura catalana, ensenyament de llengua catalana, Estats Units, gramàtica inductiva, informe del 2007 de l’MLA, Institut Ramon Llull, mètode comunicatiu, Dra. Stacey Katz Bourns, universitat, Universitat de Chicago, Universitat de Harvard

Article Details

Com citar
Puxant, Marta; and Rosàs, Mar. “El disseny i la implementació d’un programa de llengua catalana que integra llengua i cultura a les universitats de Harvard i de Chicago”. Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, no. 55, pp. 39-50, https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/284451.