A plena luz del día: Mataharis (2007) de Icíar Bollaín y la revisión del cine negro
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Katarzyna Paszkiewicz
Este artículo ofrece una lectura de la película Mataharis (2007) desde la óptica de las convenciones del film noir. Si bien el contexto en el cual trabajan las espías de la película es distinto del de los detectives del género negro clásico, su posición de dominio —tematizada en el filme mediante la apropiación de la mirada inquisitiva, considerada tradicionalmente como prerrogativa del sujeto masculino— permite una reflexión más amplia sobre las ambigüedades y paradojas que surgen en la representación de las mujeres como figuras de poder en la ficción detectivesca.
Paraules clau
Mataharis, cine negro, mujer detective, femme fatale, mirada
Article Details
Com citar
Paszkiewicz, Katarzyna. “A plena luz del día: Mataharis (2007) de Icíar Bollaín y la revisión del cine negro”. Lectora: revista de dones i textualitat, no. 21, pp. 89-108, https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/302805.
Drets
Drets d'autor
Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Katarzyna Paszkiewicz, Gender Meets Genre in Postwar Cinemas, Christine Gledhill (ed.) , Lectora: revista de dones i textualitat: 2013: Núm.: 19
- Katarzyna Paszkiewicz, Del cine épico al cine social: el universo metafílmico en También la lluvia (2010) de Icíar Bollaín , Lectora: revista de dones i textualitat: 2012: Núm.: 18
- Katarzyna Paszkiewicz, Desenfocadas. Cineastas españolas y discursos de género, Barbara Zecchi , Lectora: revista de dones i textualitat: 2014: Núm.: 20