Cap al cel obert (2000) de Carme Riera: hermenèutica i narratologia feministes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesca Bartrina
Aquest article ofereix una lectura de la novel·la Cap al cel obert (2000), de Carme Riera, a través de les eines metodològiques de les teories feministes sobre el plaer de la lectura. El primer focus d'anàlisi seran els conceptes d'"afinitat" i "tràfic de dones" desenvolupats per Gayle Rubin i la seva rellevància en la definició dels personatges femenins. A continuació, el pensament de Diana Fuss i Nancy Miller guiaran l'anàlisi de l'argument de David S. Parker, un argument que està fora de la trama principal de la novel·la. Les obres de Susan Lanser i Susan Winnet ajudaran a posar de manifest la importància de l'epíleg, que no és de cap de les maneres prescindible, i el fet que la novel·la conclou "més enllà del final", en paraules de Rachel Blau DuPlessis. Aquesta història sense fi dóna a Maria, el personatge principal, la capacitat de sobreviure i convertir-se en una llegenda en la memòria col·lectiva.
Paraules clau
Carme Riera, Cap al cel obert, identitat i gènere, hermenèutica, postcolonialisme
Article Details
Com citar
Bartrina, Francesca. “Cap al cel obert (2000) de Carme Riera: hermenèutica i narratologia feministes”. Lectora: revista de dones i textualitat, no. 19, pp. 25-34, https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/273617.
Drets
Drets d'autor
Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Francesca Bartrina, La violència contra les dones a l'obra de Víctor Català i d'Aurora Bertrana , Lectora: revista de dones i textualitat: 2002: Núm.: 8
- Francesca Bartrina, Teatre de dona al tombant del segle: La infanticida de Caterina Albert , Lectora: revista de dones i textualitat: 1997: Núm.: 3
- Francesca Bartrina, La visibilitat de la violència de gènere i les seves representacions , Lectora: revista de dones i textualitat: 2002: Núm.: 8