Cuando Frankenstein encontró a Dorian Gray: dandysmo, post-identidad y sujetos virtuales
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Isabel Clúa Ginés
The appearence and popularization of the Internet has created new forms of writing, that compel us to think anew about identity and subjectivity. Webjournals or blogs are specially interesting because they are a massive phenomenon that uses autobiographical writing in a peculiar way. These forms of writing stress a traditional paradox of the genre: the coexistence between a purpose of private, confessional and spontaneous writing and a public image, carefully built, as a result of its writing. The technology is new, but, in fact, the paradox is old. This paper tries to explore this old paradox, our eternal condition of cyborgs, our use of technologies in order to construct a public, unique and recognizable identity. In order to do so, I will try to show the virtual condition of any written individual "this issue has already been dealt with by autobiographical studies", focusing on blogs, and especially on concrete example (Lord Whimsy's Journal). I will pay attention to gender as a technology that constructs identity and, at the same time, is deconstructed by the autobiographical narratives analyzed. In short, I attempt to show that virtual and autobiographical discourse do not bring forth a new kind of subject but the permanence of an old phenomenon "clearly developed by dandyism, for instance": the use of technologies to re-invent, re-formulate and re-construct us as multiple, hybrid and mixed subjects.
Article Details
Com citar
Clúa Ginés, Isabel. “Cuando Frankenstein encontró a Dorian Gray: dandysmo, post-identidad y sujetos virtuales”. Lectora: revista de dones i textualitat, no. 10, pp. 115-31, https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/205480.
Drets
Drets d'autor
Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Clúa Ginés, Género y cultura popular , Lectora: revista de dones i textualitat: 2005: Núm.: 11
- Isabel Clúa Ginés, Feminismo, diferencia sexual y subjetividad nómade, de Rosi Braidotti , Lectora: revista de dones i textualitat: 2004: Núm.: 10
- Isabel Clúa Ginés, La historia de Genji / La novela de Genji, de Murasaki Shikibu , Lectora: revista de dones i textualitat: 2005: Núm.: 11
- Isabel Clúa Ginés, La casa de la laguna. Rosario Ferré , Lectora: revista de dones i textualitat: 1997: Núm.: 3
- Isabel Clúa Ginés, El tecnofeminismo, Judy Wajcman , Lectora: revista de dones i textualitat: 2007: Núm.: 13
- Isabel Clúa Ginés, Mujer pública y vida privada Del arte eunuco a la novela lupanaria, Pura Fernández Londres, Támesis, 2008 , Lectora: revista de dones i textualitat: 2009: Núm.: 15