Emocions i empatia en la mediació
Article Sidebar

Main Article Content
La mediació és un procediment de resolució de conflictes en què es privilegia el compromís i la cooperació a través de la participació d’una tercera part neutral. En la mediació es busca disminuir la càrrega agressiva i de confrontació que sovint caracteritzen les disputes en un context de litigació (Garcia 2000). Malgrat l’esperit pacífic amb què s’aspira a conduir els processos de mediació, les emocions (negatives) associades al conflicte afloren. El professional ha de saber gestionar el tenor emocional dels encontres, a fi d’aconseguir l’entesa entre els disputants. L’empatia se situa, per tant, en el centre de la interacció. Atenent al model d’empatia aplicat, la finalitat i el resultat de la mediació variaran. En el present article reflexionem sobre les interrelacions entre emocions i empatia en funció dels principals marcs ideològics de la mediació: individualista i relacional (Della Noce 1999).
Article Details
(c) LSC– Llengua, societat i comunicació, 2024
Drets d'autor
L'autor conserva els drets d'autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els articles seran publicats sota una llicència de Creative Commons
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carolina Figueras, Entrevista a Carles Garcia Roqueta , LSC– Llengua, societat i comunicació: 2023: Núm.: 21 La pràctica de la mediació: models i processos per a la resolució pacífica de conflictes
- Carolina Figueras, La mediació: teoria i pràctica , LSC– Llengua, societat i comunicació: 2023: Núm.: 21 La pràctica de la mediació: models i processos per a la resolució pacífica de conflictes