Emocions i empatia en la mediació

Main Article Content

Carolina Figueras

La mediació és un procediment de resolució de conflictes en què es privilegia el compromís i la cooperació a través de la participació d’una tercera part neutral. En la mediació es busca disminuir la càrrega agressiva i de confrontació que sovint caracteritzen les disputes en un context de litigació (Garcia 2000). Malgrat l’esperit pacífic amb què s’aspira a conduir els processos de mediació, les emocions (negatives) associades al conflicte afloren. El professional ha de saber gestionar el tenor emocional dels encontres, a fi d’aconseguir l’entesa entre els disputants. L’empatia se situa, per tant, en el centre de la interacció. Atenent al model d’empatia aplicat, la finalitat i el resultat de la mediació variaran. En el present article reflexionem sobre les interrelacions entre emocions i empatia en funció dels principals marcs ideològics de la mediació: individualista i relacional (Della Noce 1999).

Paraules clau
mediació, emocions, empatia

Article Details

Com citar
Figueras, Carolina. “Emocions i empatia en la mediació”. LSC– Llengua, societat i comunicació, no. 21, pp. 33-38, https://raco.cat/index.php/LSC/article/view/424089.