La llegada de los primeros sistemas cinematográficos sonoros a España (1895-1929)

Main Article Content

Lidia López Gómez

Durant la darrera dècada del segle XIX, inventors i creadors com Thomas A. Edison o els germans Lumière treballaven àrduament amb la finalitat de fixar i reproduir el so i les imatges. Evidència d’això són els nombrosos invents que es van crear durant aquests anys, i que actualment es consideren els precursors del cinema, com ho van ser el Kinetòfon, el Vitascopi o el Cinematògraf. La majoria d’aquestes novetats tecnològiques eren presentades en exhibicions que generaven una gran expectativa, i atreien públic de totes les classes socials, que abarrotava les sales, teatres o hotels en els que es duien a terme. Així, el present treball realitza una revisió hemerogràfica de les publicacions sorgides en els diaris i revistes de l’Espanya del canvi de segle, per portar a terme un estudi de la recepció social que van tenir els primers equips cinematogràfics al país, que permeti, al mateix temps, entendre les funcions que complia la música en relació a la imatge en aquests invents, així com els procediments de sonorització dels primers equips cinematogràfics.

Paraules clau
Cinema mut, So, Recepció, Kinetòfon, Cronòfon, Fonofilm

Article Details

Com citar
López Gómez, Lidia. “La llegada de los primeros sistemas cinematográficos sonoros a España (1895-1929)”. Journal of Sound, Silence, Image and Technology, no. 1, pp. 27-41, https://raco.cat/index.php/JoSSIT/article/view/387443.

Articles més llegits del mateix autor/a