La Información como estrategia en un contexto global y competitivo: una revisión teórica
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Juan Pablo Zorrilla Salgador
The present paper shows the information importance in the firms as strategy of competitive advantage, using as signaling tool the Internet. The first part focuses on information role in the finance management and strategy as competitive factors. The second part studies thoroughly the asymmetric information problem and the signaling importance. Finally, the third part to approaches in three aspects: the web site as broadcasting information tool, the division of the information systems and finally the information role in the finance and investment of the firms.
Article Details
How to Cite
Zorrilla Salgador, Juan Pablo. “La Información como estrategia en un contexto global y competitivo: una revisión teórica”. Intangible Capital, vol.VOL 2, no. 12, https://raco.cat/index.php/Intangible/article/view/85065.
Most read articles by the same author(s)
- Juan Pablo Zorrilla Salgador, Gestión del riesgo del cambio (primera parte) , Intangible Capital: 2004: Vol.: 0 Núm.: 5, noviembre
- Juan Pablo Zorrilla Salgador, Globalización, incertidumbre y riesgo , Intangible Capital: 2005: Vol.: 1 Núm.: 9, julio-septiembre
- Juan Pablo Zorrilla Salgador, Gestión del riesgo del cambio (segunda parte) , Intangible Capital: 2004: Vol.: 0 Núm.: 6, diciembre