Propuesta de competencias para el ingeniero de organización en el contexto de los nuevos planes de estudio
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan A. Marin-Garcia
José Pedro García Sabater
M. Rosario Perelló Marín
Lourdes Canos-Daros
There are several aspects that determine the engineering education, that must be taken into account in developing the curriculum within the context of the European Higher Education Area. These curriculums are documents that reflect, among other things, what to learn, how to learn and evaluate what is learned, and when, in what sequence, should to be learned. In this paper we focus on what skills, attitudes and values should be learned in the bachelor degree of Industrial Engineering. We conducted an extensive review of literature, read in depth 38 references and 3 focus groups. These activities have enabled us to identify a sequence of curriculum development and 2 views of the profession. From this point
we have raised the domain of future raduates and we have proposed 14 competencies, broken down into 53 skills training objectives.
we have raised the domain of future raduates and we have proposed 14 competencies, broken down into 53 skills training objectives.
Article Details
Com citar
Marin-Garcia, Juan A. et al. “Propuesta de competencias para el ingeniero de organización en el contexto de los nuevos planes de estudio”. Intangible Capital, vol.VOL 5, no. 4, https://raco.cat/index.php/Intangible/article/view/206067.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Amable Juarez-Tarraga, Juan A. Marin-Garcia, Cristina Santandreu-Mascarell, High involvement work programs (HIWP) measurement model validation and its capacity to predict perceived performance , Intangible Capital: 2016: Vol.: 12 Núm.: 5
- Alejandro Benet Zepf, Juan A. Marin-Garcia, Ines Küster, Clustering the mediators between the sales control systems and the sales performance using the AMO model: A narrative systematic literature review , Intangible Capital: 2018: Vol.: 14 Núm: 3
- Juan A. Marin-Garcia, Juan Martinez Tomas, Deconstructing AMO framework: a systematic review , Intangible Capital: 2016: Vol.: 12 Núm.: 4
- Juan A. Marin-Garcia, Graziela Conci, Validación de un cuestionario para medir el grado de uso de las prácticas de alta implicación de los trabajadores , Intangible Capital: 2013: Vol.: 9 Núm.: 3
- Carmen Medina López, Rafaela Alfalla Luque, Juan A. Marin-Garcia, La investigación en docencia en dirección de operaciones: Tendencias y retos , Intangible Capital: 2011: Vol.: 7 Núm.: 2
- Juan A. Marin-Garcia, Cristobal Miralles-Insa, Julio J. Garcia-Sabater, Pilar I. Vidal-Carreras, Enseñando Administración de empresas con docencia basada en el trabajo en equipo de los estudiantes: Ventajas, inconvenientes y propuestas de actuación , Intangible Capital: 2008: Vol.: 4 Núm.: 2
- Juan A. Marin-Garcia, Rafael Mateo Martínez, Barreras y facilitadores de la implantación del TPM , Intangible Capital: 2013: Vol.: 9 Núm.: 3
- Julio J. Garcia-Sabater, Juan A. Marin-Garcia, Facilitadores y barreras para la sostenibilidad de la mejora continua: Un estudio en proveedores del automóvil de la Comunidad Valenciana , Intangible Capital: 2009: Vol.: 5 Núm.: 2
- Juan A. Marin-Garcia, ¿Qué sabemos sobre el uso de rúbricas en la evaluación de asignaturas universitarias? , Intangible Capital: 2015: Vol.: 11 Núm.: 1
- Juan A. Marin-Garcia, Mª Elena Zarate-Martinez, Propuesta de un modelo integrador entre la gestión del conocimiento y el trabajo en equipo , Intangible Capital: 2008: Vol.: 4 Núm.: 4