ENTRE LA PROPAGANDA I L’EVASIÓ: PRESÈNCIA I PAPER DE L’ELEMENT CINEMATOGRÀFIC ALS PRIMERS ANYS DEL NO-DO (1943-1950)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Dins dels múltiples aspectes sobre la vida espanyola i internacional als quals el noticiari del NO-DO va prestar la seva atenció, la cinematografia va ocupar un lloc important. En el període comprès entre el 1943 i el 1950, aquesta presència va ser habitual, constant i diversa, i les implicacions del cinema van anar evolucionant a mesura que el panorama sociopolític canviava. El noticiari va tendir a relacionar el cinema, no tant amb el seu valor cultural i artístic, com amb la seva importància com a mecanisme de propaganda i evasió de la societat.
Article Details
(c) 2023
Drets d'autor
L'autor/a conserva els drets. Creative Commons: Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons
FERNANDO SANZ FERRERUELA, Universidad de Zaragoza (UNIZAR)
es Profesor Contratado Doctor del Departamento de Historia del Arte de la Universidad de Zaragoza (UNIZAR). Especialista en Historia del Cine, ha trabajado fundamentalmente en el ámbito del cine español durante el franquismo, fruto de lo cual fue su tesis doctoral titulada Catolicismo y cine en España (1936-1957), publicada por la Institución Fernando el Católico en 2013 y que recibió el Premio Film-Història de la Universidad de Barcelona (UB). Junto con Francisco Javier Lázaro Sebastián ha desarrollado también una línea de investigación en torno a la presencia y tratamiento de Francisco de Goya en el ámbito de la imagen, siendo su principal fruto el libro, publicado en 2017 por Prensas de la Universidad de Zaragoza, Goya en el audiovisual. Por otro lado, ha participado en numerosos congresos científicos en torno al séptimo arte y ha colaborado con buena parte de los festivales de cine aragoneses.
Correo de contacto: fersanz@unizar.es