UN NO-DO A L’ÒPERA

Main Article Content

RAFAEL DE ESPAÑA RENEDO

En aquest treball s'ha recopilat tots els reportatges del NO-DO vinculats al món de la lírica en els seus diversos enfocaments: cantants, teatres, representacions..., i de cadascun s'ha elaborat un comentari crític sobre la manera de presentar-lo. La conclusió més immediata és que el NO-DO... "no anava gaire a l'òpera", però, una vegada establert això, hem intentat dilucidar la dinàmica selectiva que va poder portar a tan poca motivació en una llarga sèrie de noticiaris en els quals, al cap i a la fi, sempre hi havia espai per a qualsevol tema, independentment de la seva major o menor popularitat.

Paraules clau
Òpera, NO-DO, Franquisme, Gran Teatre del Liceu, Festspielhaus Bayreuth, Opéra Garnier, Teatr Wielki, Warszawska Opera Kameralna, Òpera de Kyiv.

Article Details

Com citar
DE ESPAÑA RENEDO, RAFAEL. “UN NO-DO A L’ÒPERA”. Filmhistoria online, vol.VOL 33, no. 2, pp. 337-98, doi:10.1344/fh.2023.33.2.337-398.
Biografia de l'autor/a

RAFAEL DE ESPAÑA RENEDO, Universitat de Barcelona (UB)

RAFAEL DE ESPAÑA RENEDO es Doctor en Medicina e Historia Contemporánea por la Universidad de Barcelona, miembro de la Academia de las Artes y Ciencias Cinematográficas de España y uno de los fundadores del Centre d'Investigacions Film-Història. Durante muchos años ha compaginado sus actividades docentes en la Facultad de Medicina de la UB (de la que actualmente es Profesor Honorífico) con la investigación cinematográfica. Además de artículos y monografías de interés biomédico, ha publicado más de una docena de libros de cine como autor principal, así como colaboraciones en obras colectivas y artículos en revistas. También ha sido jurado de festivales y conferenciante invitado en actos académicos celebrados en España, Reino Unido, Estados Unidos, México, Brasil, Israel, Rusia y Japón.

Correo de contacto: rafaeldeespana@ub.edu