La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lluís Masgrau
El punt de partida de l’article és una recerca realitzada des del 1992 fins a l’actualitat en el context de l’Odin Teatret Archives per crear i anar actualitzant una bibliografia crítica de l’obra escrita d’Eugenio Barba. El
resultat és un document de més de cent cinquanta pàgines que conté tots els textos publicats de l’autor llistats per ordre de redacció. La bibliografia proporciona en cada cas detalls sobre la redacció del text, els materials
previs que refon o inclou i les diverses transformacions que Barba fa sovint en els textos en cada nova publicació. Una de les característiques més evidents de la seva obra escrita és una dimensió polièdrica que es
concreta en una gran varietat de formats textuals, temes i traduccions. Es tracta d’un gran conglomerat en què barreja i analitza les seves influències teatrals, les vicissituds de la seva llarga carrera, les seves eleccions professionals i les experiències que l’han marcat. La intenció de l’article és mostrar com l’obra escrita de Barba ha evolucionat gradualment cap a una destil·lació d’una estructura profunda, implícita. Aquesta estructura sorgeix de l’encreuament de dos eixos: els diversos nivells d’organització que l’autor distingeix en la pràctica de l’ofici i el diàleg amb tres grans cultures teatrals. L’objectiu és demostrar com rere una aparença heterogènia, dispersa i polièdrica, el corpus escrit de Barba organitza aquesta multiplicitat en una visió teatral coherent i profundament estructurada.
resultat és un document de més de cent cinquanta pàgines que conté tots els textos publicats de l’autor llistats per ordre de redacció. La bibliografia proporciona en cada cas detalls sobre la redacció del text, els materials
previs que refon o inclou i les diverses transformacions que Barba fa sovint en els textos en cada nova publicació. Una de les característiques més evidents de la seva obra escrita és una dimensió polièdrica que es
concreta en una gran varietat de formats textuals, temes i traduccions. Es tracta d’un gran conglomerat en què barreja i analitza les seves influències teatrals, les vicissituds de la seva llarga carrera, les seves eleccions professionals i les experiències que l’han marcat. La intenció de l’article és mostrar com l’obra escrita de Barba ha evolucionat gradualment cap a una destil·lació d’una estructura profunda, implícita. Aquesta estructura sorgeix de l’encreuament de dos eixos: els diversos nivells d’organització que l’autor distingeix en la pràctica de l’ofici i el diàleg amb tres grans cultures teatrals. L’objectiu és demostrar com rere una aparença heterogènia, dispersa i polièdrica, el corpus escrit de Barba organitza aquesta multiplicitat en una visió teatral coherent i profundament estructurada.
Paraules clau
Poètica teatral, aprenentatge, sentit personal de l’ofici, tècnica, valor del teatre
Article Details
Com citar
Masgrau, Lluís. “La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba”. Estudis escènics: quaderns de l’Institut del Teatre, no. 41-42, pp. 87-97, https://raco.cat/index.php/EstudisEscenics/article/view/308685.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lluís Masgrau, La recepción del actor clásico oriental en la antropologia teatral de Eugenio Barba , Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre: Núm. 33-34 (2008)
- Lluís Masgrau, El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l’Institut del Teatre , Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre: Núm. 41-42 (2015): «El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l’Institut del Teatre»
- Lluís Masgrau, La recepció de l'actor clàssic oriental en l'antropologia teatral d'Eugenio Barba , Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre: Núm. 33-34 (2008)