Caminar de nou pel passat: reconstrucció històrica i innovació escènica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Toni Gómez Pérez
El títol d’aquest treball ens vol projectar cap al fet d’observar el passat amb uns altres ulls: el passat com a font per generar una nova creació
escènica. És a dir, l’antiguitat com a contingut, com a quotidianitat del passat. Aquesta comunicació té com a objectiu presentar als investigadors i creadors de l’art dramàtic una nova línia d’investigació interdisciplinària i
transversal anomenada arqueoescena. La seva missió és recercar, recrear i difondre les pràctiques teatrals i musicals de les grans civilitzacions del passat amb un criteri contemporani i alhora històric. En aquesta iniciativa, treballen conjuntament coreògrafs, directors artístics, arqueòlegs, musicòlegs, artistes i filòlegs al voltant de propostes escèniques amb un llenguatge comú.
escènica. És a dir, l’antiguitat com a contingut, com a quotidianitat del passat. Aquesta comunicació té com a objectiu presentar als investigadors i creadors de l’art dramàtic una nova línia d’investigació interdisciplinària i
transversal anomenada arqueoescena. La seva missió és recercar, recrear i difondre les pràctiques teatrals i musicals de les grans civilitzacions del passat amb un criteri contemporani i alhora històric. En aquesta iniciativa, treballen conjuntament coreògrafs, directors artístics, arqueòlegs, musicòlegs, artistes i filòlegs al voltant de propostes escèniques amb un llenguatge comú.
Paraules clau
Arqueoescena, Set moviments- Egipte, Evocació, Ressons de l’Olimp
Article Details
Com citar
Gómez Pérez, Toni. “Caminar de nou pel passat: reconstrucció històrica i innovació escènica”. Estudis escènics: quaderns de l’Institut del Teatre, no. 41-42, pp. 72-77, https://raco.cat/index.php/EstudisEscenics/article/view/308683.