Com millorar l'educació científica de primària a Espanya des del currículum oficial? Suggeriments a partir d'una anàlisi curricular comparatiu al voltant de les finalitats i continguts de la ciència escolar
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana M. Criado García-Legaz
Universidad de Sevilla
Marta Cruz-Guzmán
Universidad de Sevilla
Es compara el currículum de ciències espanyol en educació primària (ensenyaments mínims nacionals) amb els d'Anglaterra i EE. UU., i es fan propostes de millora. A les finalitats proposem la inclusió de nocions de naturalesa de la ciència i èmfasi en la ciència recreativa. Per els continguts, suggerim una revisió general per un panell d'experts en cadascuna de les matèries de ciències i la seva didàctica, una major sistematització de cada contingut al llarg dels tres cicles i una millor articulació dels continguts amb la resta de diferents elements curriculars.
Paraules clau
alfabetització científica, currículum de ciències, educació científica comparada, educació primària
Article Details
Com citar
Criado García-Legaz, Ana M.; and Cruz-Guzmán, Marta. “Com millorar l’educació científica de primària a Espanya des del currículum oficial? Suggeriments a partir d’una anàlisi curricular comparatiu al voltant de les finalitats i continguts de la ciència escolar”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 249-66, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287581.
Biografia de l'autor/a
Ana M. Criado García-Legaz, Universidad de Sevilla
Dpto. Didáctica de las Ciencias
Profesora Titular Universidad
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marta Cruz-Guzmán, Antonio García-Carmona, Ana María Criado, Preguntas de indagación y contenidos de ciencia escolar en el diseño de actividades experimentales : predilecciones de los estudiantes de profesorado de infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Marta Cruz-Guzmán, Granada Muñoz-Franco, Mireia Illescas-Navarro, Educación científica desde la perspectiva de género : impacto del proyecto “mujeres a con-ciencia” en la formación de maestros , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)