Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mikel Ceberio Garate
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
José Manuel Almudí García
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
José Luis Zubimendi Herranz
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
En aquest article analitzem la qualitat dels arguments utilitzats pels estudiants universitaris que segueixen un ensenyament tradicional en primer curs d'Enginyeria quan, davant d'una situació problemàtica de física, han d'optar per l'estratègia o via de resolució més adient. valorem l'apropiat de les seves conclusions, la pertinència de les lleis i principis que han considerat per arribar a una conclusió (pertinència conceptual), la qualitat de les proves manejades i si els seus conclusions es troben validades per la coherència dels raonaments (suficiència del raonament). Les deficiències més destacables han sorgit lligades a l'absència de proves que sustentin la conclusió i al fet que, quan es consideren aquestes proves, sovint no es raona adequadament la relació entre elles i les conclusions.
Paraules clau
argumentació, resolució de problemes, ensenyament de la Física a la universitat
Article Details
Com citar
Ceberio Garate, Mikel et al. “Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 71-88, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287545.
Biografies de l'autor/a
Mikel Ceberio Garate, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU
Subdirector de Innovación Docente EUITI-Bilbao (UPV-EHU)
José Manuel Almudí García, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jenaro Guisasola Aranzabal, Mikel Ceberio Gárate, José Manuel Almudí García, Ángel Ezquerra Martínez, Alicia M. Polo Díez, Requisitos para la elaboración de audiovisuales escolares , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Luis Zubimendi, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio, Dificultades persistentes en el aprendizaje de la Electricidad; Estrategias de razonamiento de los estudiantes al explicar fenómenos de carga eléctrica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Mikel Ceberio, Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, ¿Cuáles son las innovaciones didácticas que propone la investigación en resolución de problemas de física y qué resultados alcanzan? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 3
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi, Dificultades de aprendizaje de los estudiantes universitarios en la teoría del campo magnético y elección de los objetivos de enseñanza , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Vol.: 21 Núm.: 1
- Jenaro Guisasola Aranzabal, Mikel Ceberio Gárate, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi Herranz, La resolución de problemas basada en el desarrollo de investigaciones guiadas en cursos introductorios de física universitaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Kristina Zuza, José Manuel Almudí García, Jenaro Guisasola, Revisión de la investigación acerca de las ideas de los estudiantes sobre la interpretación de los fenómenos de inducción electromagnética , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2012: Vol.: 30 Núm.: 2
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio, Concepciones alternativas sobre el campo magnético estacionario. Selección de cuestiones realizadas para su detección , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Vol.: 21 Núm.: 2
- José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio Garate, José Luis Zubimendi Herranz, Análisis de los argumentos elaborados por estudiantes de cursos introductorios de Física universitaria ante situaciones problemáticas pertenecientes al ámbito de la inducción electromagnética , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Manuel Almudí García, José Luis Zubimendi, K. Zuza, Campo magnético: diseño y evaluación de estrategias de enseñanza basadas en el aprendizaje como investigación orientada , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2005: Vol.: 23 Núm.: 3
- Jenaro Guisasola Aranzabal, José Luis Zubimendi, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio, Propuesta de enseñanza en cursos introductorios de física en la universidad, basada en la investigación didáctica : siete años de experiencia y resultados , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2007: Vol.: 25 Núm.: 1