Caracterització de pràctiques experimentals a l'escola a partir del discurs de docents de primària i secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Adriana Susana Mengascini
Cecilia Mordeglia
Universidad Nacional de La Plata (UNLP, Argentina)
En aquest article es presenten els resultats d'un qüestionari orientat a la caracterització de pràctiques d'ensenyament en ciències naturals, en particular aquelles que involucren enfocaments experimentals. Aquest va ser respost per docents de primària i secundària d'escoles públiques de la província de Buenos Aires, Argentina; i ha permès caracteritzar el punt de partida d'un procés de reflexió conjunta sobre la pròpia pràctica docent. Es va trobar que les activitats experimentals no es realitzen o es duen a terme amb poca freqüència; les limitacions esmentades per les / els docents van ser d'origen institucional, personal i curricular. Pel que fa a les tasques seleccionades i esmentades, així com les finalitats d'aquest tipus d'activitats, remetre a objectius de coneixement conceptual i reflectir una imatge de ciència empirista, amb un marcat èmfasi en l'observació.
Paraules clau
enfocament experimental, pràctica docent, ciències naturals, discurs
Article Details
Com citar
Mengascini, Adriana Susana; and Mordeglia, Cecilia. “Caracterització de pràctiques experimentals a l’escola a partir del discurs de docents de primària i secundària”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 71-89, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287526.
Biografia de l'autor/a
Adriana Susana Mengascini
Licenciada en Biología; Especialista en Enseñanza de las Ciencias Experimentales emnción Biología; docente investigadora de la Universidad Nacional de La Plata (UNLP, Argentina)Articles més llegits del mateix autor/a
- Adriana Mengascini, Cecilia Mordeglia, Las ciencias naturales me generan... emociones vinculadas a las ciencias en la formación docente permanente , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)