Argumentació i ús de proves: realització d'inferències sobre una seqüència d'icnites

Main Article Content

Paloma Blanco Anaya
Joaquín Díaz de Bustamante
En el present article s'analitza el procés de raonament dels estudiants a través de l'argumentació, per al que es fa ús del model d'argumentació de Toulmin (1958). La tasca proposta conté un conjunt d'icnites, el propòsit és esclarir què va passar. Els objectius que guien aquest treball són dos: promoure el raonament científic i analitzar el discurs argumentatiu dels estudiants. Els resultats indiquen que aquesta activitat permet a l'alumnat, d'una banda, establir nombroses inferències malgrat la falta d'informació sobre la seqüència d'empremtes i, d'altra banda, assolir un alt nivell de complexitat en els seus arguments, ja que van ser capaços de formular tant contraarguments com refutacions (Kuhn, 1991).
Paraules clau
competència científica, construcció del coneixement, argumentació, inferència, icnites

Article Details

Com citar
Blanco Anaya, Paloma; and Díaz de Bustamante, Joaquín. “Argumentació i ús de proves: realització d’inferències sobre una seqüència d’icnites”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 35-52, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287524.
Biografies de l'autor/a

Paloma Blanco Anaya, Universidade de Santiago de Compostela

Contratada a cargo de proyecto en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y de la Matemática

Joaquín Díaz de Bustamante, Universidade de Santiago de Compostela

Profesor titular de la Universidad en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y de la Matemática

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>