Argumentació i ús de proves: realització d'inferències sobre una seqüència d'icnites
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Paloma Blanco Anaya
Universidade de Santiago de Compostela
Joaquín Díaz de Bustamante
Universidade de Santiago de Compostela
En el present article s'analitza el procés de raonament dels estudiants a través de l'argumentació, per al que es fa ús del model d'argumentació de Toulmin (1958). La tasca proposta conté un conjunt d'icnites, el propòsit és esclarir què va passar. Els objectius que guien aquest treball són dos: promoure el raonament científic i analitzar el discurs argumentatiu dels estudiants. Els resultats indiquen que aquesta activitat permet a l'alumnat, d'una banda, establir nombroses inferències malgrat la falta d'informació sobre la seqüència d'empremtes i, d'altra banda, assolir un alt nivell de complexitat en els seus arguments, ja que van ser capaços de formular tant contraarguments com refutacions (Kuhn, 1991).
Paraules clau
competència científica, construcció del coneixement, argumentació, inferència, icnites
Article Details
Com citar
Blanco Anaya, Paloma; and Díaz de Bustamante, Joaquín. “Argumentació i ús de proves: realització d’inferències sobre una seqüència d’icnites”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 35-52, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287524.
Biografies de l'autor/a
Paloma Blanco Anaya, Universidade de Santiago de Compostela
Contratada a cargo de proyecto en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y de la MatemáticaJoaquín Díaz de Bustamante, Universidade de Santiago de Compostela
Profesor titular de la Universidad en el Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y de la MatemáticaArticles més llegits del mateix autor/a
- María Pilar Jiménez Aleixandre, Joaquín Díaz de Bustamante, Discurso de aula y argumentación en la clase de ciencias: cuestiones teóricas y metodológicas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Vol.: 21 Núm.: 3
- María Peregrina Varela Caamiña, Paloma Blanco Anaya, Joaquín Díaz de Bustamante, Establecimiento de líneas argumentativas en la resolución de un problema con enzimas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 2 (2020)
- Joaquín Díaz de Bustamante, María Pilar Jiménez Aleixandre, ¿Ves lo que dibujas? Observando células con el microscopio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1996: Vol.: 14 Núm.: 2
- Inés Mosquera Bargiela, Blanca Puig Mauriz, Paloma Blanco Anaya, Las prácticas científicas en infantil: una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 1 (2018)
- E. Sahuquillo Balbuena, María Pilar Jiménez Aleixandre, Joaquín Díaz de Bustamante, Destrezas en determinación y en el manejo del microscopio en estudiantes universitarios de biología , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 2 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- Inés Bargiela Mosquera, Blanca Puig, Paloma Blanco Anaya, Las prácticas científicas en el currículum y formación del profesorado de infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Paloma Blanco Anaya, Joaquín Díaz de Bustamante, Evolución en el uso de modelos a través de la argumentación en una actividad de geología , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Paloma Blanco Anaya, Joaquín Díaz de Bustamante, Competencia en el uso de pruebas en la modelización de la cuenca sedimentaria de as pontes , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Joaquín Díaz de Bustamante, María Pilar Jiménez Aleixandre, ¿Ves lo que dibujas?: Observando células con el microscopio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1993: Extra. Part 2 : IV Congreso Internacional Investigación Didáctica Ciencias y Matemáticas
- José A. Cajaraville Pegito, Joaquín Díaz de Bustamante, José Manuel Domínguez Castiñeiras, Eugenio García-Rodeja Fernández, F. M. Lorenzo Barral, El ordenador como apoyo de una enseñanza experimental , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1987: Extra. Part 2 : II Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias