Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carlos de Pro Chereguini
Universidad de Murcia
Antonio de Pro Bueno
Universidad de Murcia
Francisca Serrano Pastor
Universidad de Murcia
Els nostres programes de formació inicial solen incorporar els «últims» coneixements de la didàctica de les ciències experimentals (DCE), però no sempre es publica què efectes produeix en l'aprenentatge dels futurs mestres. En una de les nostres matèries, havíem treballat continguts sobre les competències bàsiques: què són, en quines subcompetències es desglossen, quins es treballen en activitats habituals plantejades a les aules, com es poden replantejar les activitats per incloure altres subcompetències, com es poden valorar... Llavors els demanem que dissenyessin una activitat sobre «Dispositius i màquines mecàniques» i que assenyalessin quines subcompetències estaven treballant. Hem analitzat les seves respostes. Els resultats mostren els assoliments i manques d'un grup de mestres en finalitzar el període de formació inicial.
Paraules clau
formació inicial de mestres, coneixements didàctics, disseny d'activitats, competències i subcompetències, dispositius i màquines mecàniques
Article Details
Com citar
de Pro Chereguini, Carlos et al. “Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d’ensenyament?”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 3, pp. 7-28, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329205.
Biografies de l'autor/a
Carlos de Pro Chereguini, Universidad de Murcia
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesAntonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia
Catedrático de Universidad del Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesFrancisca Serrano Pastor, Universidad de Murcia
Profesora Titular del Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico de EducaciónArticles més llegits del mateix autor/a
- José Cantó Doménech, Antonio de Pro Bueno, Jordi Solbes, Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 3 (2016)
- Antonio De Pro Bueno, Gaspar Sánchez Blanco, María Victoria Valcárcel Pérez, Análisis de los libros de texto de física y química en el contexto de la Reforma LOGSE , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Javier Rodríguez Moreno, Estalviant energia en Educació Primària: estudi d'una proposta d'ensenyament , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 2
- Antonio de Pro Bueno, Antonio Pérez Manzano, Actituds dels alumnes de Primària i Secundària davant la visió dicotòmica de la Ciència , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Daniel Valverde Crespo, Antonio de Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, Competencia digital de estudiantes de Secundaria al buscar y seleccionar información sobre ciencia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Antonio de Pro Bueno, Francisco Javier Rodríguez Moreno, Desenvolupament de la proposta "si es necessita més energia ... que no es facin més centrals "en un aula d'educació primària , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Leandro López González, Antonio De Pro Bueno, Ideas del alumnado sobre robótica y programación en 3º de la ESO , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Carlos de Pro Chereguini, Antonio de Pro Bueno, Francisca Serrano Pastor, ¿Cómo utilizan los maestros en formación inicial sus conocimientos didácticos en el diseño de una prueba experiencial para evaluar subcompetencias de estudiantes de educación primaria? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 2 (2018)
- Daniel Valverde Crespo, Antonio De Pro Bueno, Joaquín González Sánchez, ¿Qué competencias digitales manifiestan los alumnos de 4º de ESO frente a una animación sobre una reacción química a nivel molecular? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antonio de Pro Bueno, Rosa María Nortes Martínez-Artero, Què pensaven els estudiants de la diplomatura de mestre d'educació primària sobre les classes de ciències de les seves pràctiques d'ensenyament? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 1 (2016)