Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d'ensenyament?

Main Article Content

Carlos de Pro Chereguini
Antonio de Pro Bueno
Francisca Serrano Pastor
Els nostres programes de formació inicial solen incorporar els «últims» coneixements de la didàctica de les ciències experimentals (DCE), però no sempre es publica què efectes produeix en l'aprenentatge dels futurs mestres. En una de les nostres matèries, havíem treballat continguts sobre les competències bàsiques: què són, en quines subcompetències es desglossen, quins es treballen en activitats habituals plantejades a les aules, com es poden replantejar les activitats per incloure altres subcompetències, com es poden valorar... Llavors els demanem que dissenyessin una activitat sobre «Dispositius i màquines mecàniques» i que assenyalessin quines subcompetències estaven treballant. Hem analitzat les seves respostes. Els resultats mostren els assoliments i manques d'un grup de mestres en finalitzar el període de formació inicial.
Paraules clau
formació inicial de mestres, coneixements didàctics, disseny d'activitats, competències i subcompetències, dispositius i màquines mecàniques

Article Details

Com citar
de Pro Chereguini, Carlos et al. “Saben els mestres en formació inicial quines subcompetències estan treballant quan dissenyen una activitat d’ensenyament?”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 3, pp. 7-28, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329205.
Biografies de l'autor/a

Carlos de Pro Chereguini, Universidad de Murcia

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia

Catedrático de Universidad del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Francisca Serrano Pastor, Universidad de Murcia

Profesora Titular del Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico de Educación

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>