Dificultats conceptuals i epistemològiques de futurs professors de Física i Química en les explicacions energètiques de fenòmens físics i químics

Main Article Content

Cristina Furió Gómez
Carles Furió Más
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. S'ha constatat que la majoria dels estudiants no saben delimitar en el nivell macroscòpic els sistemes que interaccionen, no utilitzen el concepte d'energia interna ni la primera llei de la termodinàmica en els processos físics i químics. Molt pocs d'aquests professors en formació usen raonaments de tipus submicroscópic per explicar aquests efectes en els canvis físics i químics i, quan ho fan, la majoria de les seves explicacions són incorrectes.
Paraules clau
dificultats epistemològiques, termoquímica, professors en formació, raonaments espontanis, nivells macroscòpic i submicroscópic

Article Details

Com citar
Furió Gómez, Cristina; and Furió Más, Carles. “Dificultats conceptuals i epistemològiques de futurs professors de Física i Química en les explicacions energètiques de fenòmens físics i químics”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 7-24, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314143.
Biografies de l'autor/a

Cristina Furió Gómez, Professora Física y Química I.E.S. de Massamagrell (València)

Professora associada

Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. Universitat de València

Carles Furió Más, Universitat de València

Professor emèrit de Didàctica de les Cìències

UNiversitat de València