L'ensenyament de la gravitació universal de Newton orientada per la història i filosofia de la ciència: una proposta didàctica amb un enfocament en la argumentació

Main Article Content

Elder Sales Teixeira
Olival Freire Jr.
Ileana Maria Greca
Aquest treball presenta una proposta didàctica per ensenyar la gravitació universal de Newton (GU), orientada per la història i la filosofia de la ciència, per promoure millores en l'habilitat d'argumentació dels alumnes. Aquesta proposta és la culminació d'un treball més ampli que ja va produir alguns resultats (Teixeira et al., 2010a; Teixeira et al., 2010b). La proposta inclou alguns textos de referència per a la seva implementació, sent un d'ells presentat en la segona secció d'aquest treball que discuteix el layout d'argumentació de Toulmin (1958/2006), la referència sobre argumentació que subsidia el nostre treball. Presentem finalment una síntesi de la seqüència didàctica proposta i els instruments d'orientació i avaluació suggerits per a la seva implementació a la classe.
Paraules clau
gravitació universal de Newton, història i filosofia de la ciència, argumentació, ensenyament de la física, proposta didàctica

Article Details

Com citar
Teixeira, Elder Sales et al. “L’ensenyament de la gravitació universal de Newton orientada per la història i filosofia de la ciència: una proposta didàctica amb un enfocament en la argumentació”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 205-23, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288579.
Biografia de l'autor/a

Elder Sales Teixeira, Departamento de Física, Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)

Licenciado em Física (UFBA), mestrado e doutorado em Ensino, Filosofia e História das Ciências (UFBA/UEFS), professor do Departamento de Física da UEFS.