L'ensenyament de la gravitació universal de Newton orientada per la història i filosofia de la ciència: una proposta didàctica amb un enfocament en la argumentació
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Elder Sales Teixeira
Departamento de Física, Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)
Olival Freire Jr.
Instituto de Física, Universidade Federal da Bahia
Ileana Maria Greca
Departamento de Didácticas Especificas, Facultad de Humanidades y
Educación, Universidad de Burgos
Aquest treball presenta una proposta didàctica per ensenyar la gravitació universal de Newton (GU), orientada per la història i la filosofia de la ciència, per promoure millores en l'habilitat d'argumentació dels alumnes. Aquesta proposta és la culminació d'un treball més ampli que ja va produir alguns resultats (Teixeira et al., 2010a; Teixeira et al., 2010b). La proposta inclou alguns textos de referència per a la seva implementació, sent un d'ells presentat en la segona secció d'aquest treball que discuteix el layout d'argumentació de Toulmin (1958/2006), la referència sobre argumentació que subsidia el nostre treball. Presentem finalment una síntesi de la seqüència didàctica proposta i els instruments d'orientació i avaluació suggerits per a la seva implementació a la classe.
Paraules clau
gravitació universal de Newton, història i filosofia de la ciència, argumentació, ensenyament de la física, proposta didàctica
Article Details
Com citar
Teixeira, Elder Sales et al. “L’ensenyament de la gravitació universal de Newton orientada per la història i filosofia de la ciència: una proposta didàctica amb un enfocament en la argumentació”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 205-23, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288579.
Biografia de l'autor/a
Elder Sales Teixeira, Departamento de Física, Universidade Estadual de Feira de Santana (UEFS)
Licenciado em Física (UFBA), mestrado e doutorado em Ensino, Filosofia e História das Ciências (UFBA/UEFS), professor do Departamento de Física da UEFS.Articles més llegits del mateix autor/a
- Irene Arriassecq, Ileana María Greca, Esther Elisabet Cayul, Seqüències d'ensenyament i aprenentatge basades en resultats de recerca: proposta d'un marc teòric per a l'abordatge de la teoria especial de la relativitat , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 1 (2017)